دانش آموزان و دانشجویان در کنار دروس تحصیلی، امدادگری را هم یاد بگیرند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: باید دانش آموزان و دانشجویان در کنار دروس تحصیلی، امدادگری را هم یاد بگیرند تا یاریگر دیگران باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عزت اله ضربی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فرهنگیان گفت: هر کار نیکویی که در سطح کشور انجام می‌شود، به نوعی کار هلال احمری و امدادگری است.

او با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، مکانی مقدس است، ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه هم جوان هستند و هم دارای توانایی جسمانی بوده و هم به صورت شبانه روزی در دانشگاه حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای ظرفیت بزرگی است، ادامه داد: در این دانشگاه هر زمان که بخواهیم نیرو آماده است، نیرویی که یاد می‌گیرد تا یاد بدهد.

ضربی با اشاره به مفاد تفاهم نامه ادامه داد: اطلاع رسانی و بسترسازی جهت جذب دانشجویان و عضویت در جمعیت هلال احمر، ایجاد زمینه برای مشارکت دانشجویان جهت انجام فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه، برنامه ریزی و آموزش دانشجویان، کمک به سلامت جامعه از طریق دانشجویان و مواردی از این دست از اهداف این تفاهم نامه است.

او اضافه کرد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مناسبت‌های مختلف، جذب و عضویت پرسنل و دانشجویان در کانون هلال احمر، تامین مربیان و اساتید آموزشی، برگزاری مانور‌های فرضی آموزشی از تعهدات جمعیت هلال احمر در این تفاهم نامه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: مدت این تفاهم نامه ۴ سال بوده و اجرای برنامه‌ها برای جمعیت هلال احمر و دانشگاه فرهنگیان بار مالی ندارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل هم گفت: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند در فرهنگ سازی برنامه‌های هلال احمر نقش موثری داشته باشد.

رضا عبدی ادامه داد: هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ عملیاتی در خدمت جمعیت هلال احمر هستیم و نیاز به کمک این نهاد مردمی و داوطلب محور داریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.