اشتغال خانگی ۲۵۰۰ نفر از زنان مددجوی روستایی

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از اشتغال خانگی ۲۵۰۰ نفر از زنان مددجوی روستایی در قالب طرح "تامین خدمات ملی خرد" خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کامران علی مددی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به شروع فاز سوم طرح "تامین خدمات مالی خرد" در استان گفت : این طرح با هدف رشد و توسعه فعالیت زنان مددجوی بهزیستی در روستا‌ها در دستور کار قرار گرفته که فاز اول آن در سال‌های ۹۱ تا ۹۲ وفاز دوم آن در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ در استان اجرایی شد، فاز سوم این طرح نیز از سال ۱۳۹۵ شروع شده که اکنون در مراحل نهایی قرار دارد.

او گفت : در این طرح با پرداخت تسهیلات به بانوان روستایی مددجو امکان فعالیت آن‌ها در مشاغل تولیدی همچون زنبورداری، فرشبافی، کشاورزی و ... فراهم می‌شود.

علی مددی افزود: این طرح باعث رونق تولید و بهبود وضعیت زندگی و معیشت خانواده‌های روستایی شده و موجب می‌شود آن‌ها بتوانند با دریافت تسهیلات منبع درآمدی برای خود ایجاد کنند.

این مسئول افزود: در فاز سوم این طرح در استان ۲۰۰ گروه "خودیار" در پنج شهرستان با عضویت بیش از ۲۵۰۰ زن روستایی تشکیل شده که فعالیت‌های خود را در قالب گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره دنبال می‌کنند.

علی مددی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰ گروه از تسهیلات بدون ضامن و وثیقه بانک کشاورزی تا سقف ۵۰ میلیون ریال سرانه هر نفر از اعضای گروه بهره‌مند شده اند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: این تسهیلات صرف فعالیت زنان روستایی در حوزه‌های فرش بافی، زنبورداری، کشاورزی، خیاطی، محصولات لبنی و ... شده است.

علی مددی به تاثیرات منفی کرونا بر ایجاد محدودیت فروش محصولات زنان روستایی اشاره کرد و افزود: با نظر سنجی صورت گرفته از زنان روستایی آنان از فعالیت‌های جمعی و فعالیت‌های اقتصادی رضایت دارند، اما تاثیرات بحران کرونا فعالیت‌های آن‌ها را محدود و بازار فروش آن‌ها را تا حدودی کاهش داده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.