آمریکا: افغانستان به یک فرودگاه امن احتیاج دارد

وزارت خارجه آمریکا ادامه حضور دیپلمات‌های خارجی در افغانستان را منوط به داشتن یک فرودگاه امن در این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن معتقد است حفظ حضور دیپلماتیک بین المللی در کابل مستلزم وجود یک فرودگاه "امن و کارآمد" است.

این اظهارات نشان می‌دهد ممکن است سفارتخانه‌ها بدون وجود چنین فرودگاهی مجبور به تعطیلی شوند. این مطلب یک روز پس از آن بیان شد که سخنگوی طالبان، پیشنهاد ترکیه را درباره تامین حفاظت فرودگاه بین المللی حامد کرزی توسط نیرو‌های این کشور پس از خروج نظامیان خارجی تحت رهبری آمریکا از افغانستان، رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به موضع طالبان اعلام کرد: "ما تاکید می‌کنیم که یک فرودگاه امن و کارآمد برای هر گونه حضور دیپلماتیک بین المللی ضروری است و به نفع مسافران افغان و اقتصاد افغانستان خواهد بود".

این مقام آمریکایی از توضیح بیشتر درباره این موضوع خودداری کرد. با این حال، به نظر می‌آید این اظهارات پیامی به طالبان باشد مبنی بر این که اگر کشور‌هایی که در کابل سفارت دارند، احساس نکنند که دیپلمات هایشان می‌توانند به طور امن به یک فرودگاه کارآمد دسترسی داشته باشند، ممکن است سفارتخانه‌های خود را در این کشور ببندند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند اعتقاد دارند طالبان به دنبال جلب مشروعیت بین المللی و پایان یافتن جایگاه مطرود این گروه است. براساس دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نظامیان تروریست این کشور که بیش از دو دهه اقدام به قتل عام مردم بی دفاع افغانستان کرده اند باید پیش از سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار