لطیفی: تیم ملی فوتبال ایران بازی سختی مقابل عراق دارد

پیشکسوت فوتبال درباره دیدار تیم‌های ملی ایران - عراق توضیحاتی را بیان کرد.

علی لطیفی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تیم ملی و بازی این تیم مقابل عراق در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر اظهار کرد: در بازی با بحرین در نیمه دوم تیم ما شرایط خود را به صورت کامل عوض کرد. حضور قدوس در  این مسابقه باعث شد تا بتوانیم از زمین خود بازیسازی و روی خلاقیت این بازیکن  راحت‌تر کار کنیم. درباره بازی با کامبوج هم پیش بینی می‌شد که به راحتی آن‌ها را شکست دهیم.

لطیفی ادامه داد: برخی از مربیان در بازی‌هایی به این شکل  دست به ترکیب نمی‌رنند و سعی می‌کنند تیم خود را با ترکیبی ثابت به میدان بفرستند تا بازیکنان در مسابقات مهم هماهنگی بیشتری داشته باشند، اما اسکوچیچ اینگونه فکر نکرد و در این بازی مقابل کامبوج از بازیکنان ذخیره خود استفاده کرد تا بازیکنان اصلی برای دیدار حساس با عراق استراحت کنند. البته اینکه اسکوچیچ کار درستی کرد که به بازیکنان اصلی تیم استراحت داد را نمی توان فعلا تشخیص داد، باید منتظر ماند و دید در بازی با عراق چه اتفاقی رخ می دهد. در حالت طبیعی ما باید عراقی‌ها را ببریم چرا که از لحاظ نفرات از آن‌ها برتر هستیم.

لطیفی افزود: روش بازی عراقی‌ها مبتنی به قدرت بدنی است و به نوعی شبیه ما بازی می‌کنند، اما با یک سطح پایین تر. در کل اگر بخواهیم درباره عملکرد تیم ملی صحبت کنیم باید منتظر بمانیم و ببینیم که در بازی با عراق چه نتیجه‌ای به دست می آید.

لطیفی درباره احتمال پیروزی تیم ملی عراق مقابل ایران گفت: به هیچ وجه فکر نمی‌کنم که اتفاق بازی با بحرین مقابل عراقی‌ها نیز رخ دهد و تیم ما به راحتی برنده بازی شود.

او افزود: در فوتبال اتفاق‌های عجیب زیادی رخ می دهد. امکان دارد اول بازی بازیکنی اخراج و یا گلی زود هنگامی زده شود، اما در حالت طبیعی ما برنده بازی هستیم، اما نه به راحتی که بحرین را بردیم.

لطیفی درباره تغییر تاکتیک تیم ملی فوتبال برای بازی با عراق و استفاده از بازیکنانی مثل قایدی و ترابی در ترکیب اصلی گفت: بعید می‌دانم که اسکوچیچ این کار را انجام دهد. فکر می‌کنم اسکوچیچ با ترکیب نیمه دوم دیدار مقابل بحرین مقابل عراق صف آرایی خواهد کرد چرا که آن ترکیب اصلی اسکوچیچ است. او به نظرم ریسک نخواهد کرد.

لطیفی افزود: قدوس مهره‌ای تعیین کننده است و به احتمال فراوان جایگزین امیری خواهد شد. به عبارتی همان ترکیب نیمه دوم مقابل بحرین را مقابل عراق استفاده خواهیم کرد.

لطیفی درباره تاثیرگذارترین بازیکن تیم ملی کشورمان در ۳ مسابقه قبلی گفت: اکثر بازیکنان ما عملکرد خوبی داشته اند، اما فکر می‌کنم خط حمله ما بسیار تاثیرگذار است. حضور آزمون و طارمی در کنار هم خط حمله ما را بسیار جذاب کرده است و ما را به یاد زوج علی دایی و خداداد عزیزی در نسل گذشته می‌اندازد که بسیار با هم هماهنگ بودند.

لطیفی در انتها گفت: نتیجه این بازی را نمی‌توان پیش بینی کرد، اما آرزو می‌کنم تیم ملی فوتبال کشورمان برنده این دیدار حساس باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار