گزارش معاملات بورس ۲۲ خرداد؛

عقب گرد مجدد بازار سرمایه/ خودرویی‌ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند

شاخص کل بورس با کاهش ۶ هزار و ۹۷۳ واحدی به میزان ۰.۶۱ درصد روی پله یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحدی قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز شنبه (۲۲ خرداد ماه) شاخص کل بورس در اولین روز هفته، برخلاف رشد  شاخص کل بورس در هفته  معاملاتی گذشته، در ابتدا، با رشد  ۱۰۰ واحدی شاخص کل  همراه بود و شاخص کل بورس با رشد ۱۰۰ واحدی روی پله یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحدی قرار گرفت.

اما در ادامه، روند معاملات نزولی شد و در نهایت با کاهش ۶ هزار و ۹۷۳ واحدی به میزان ۰.۶۱ درصد روی پله یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحدی قرار گرفت. 


شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۲ هزار و ۲۹۳ واحدی به میزان ۰.۶۰ درصد روی پله ۳۷۸ هزار و ۴۵۳ قرار گرفت، همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۹۳۳ سهم به ارزش ۲ هزار و  ۴۹۷ میلیارد تومان رسید.


  • بیشتر بخوانید

پیش بینی بازار سرمایه در هفته پیش رو/معاملات بورس به روند مثبت باز می‌گردد؟


شاخص کل فرابورس هم با افت ۲۴.۵۶ هزار واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۴۵۷ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرابورس ایران به تعداد ۴۹۷.۳۷ میلیون سهم به ارزش ۴۹۳۱ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس:

نماد‌های فارس، شستا و وبملت به ترتیب با ۵۰۲، ۴۶۲ و ۴۳۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد شتران، کگل و سپ به ترتیب با ۱۶۹، ۱۵۰ و ۱۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس:

نماد‌های کگهر، آریا و سمگا به ترتیب با ۸، ۶.۹۸، ۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشتند. همچنین نماد بپاس، غصینو و دماوند به ترتیب با ۲۹، ۱۴ و ۱۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرویی بیشترین ارزش معاملات را به ارزش ۴۱۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گروه فلزات اساسی، بانک ها، فرآورد‌های نفتی، شیمیایی غذایی به جز قند، و سیمان در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت سهام در بورس

سهام شرکت‌های ساراب، خمهر و غگل بیشترین افزایش قیمت و خشرق، خپارس و قشکر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین عرضه و تقاضا در سهام 

سهام شرکت‌های ولکار، سیتا و کمند بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های سصفها، خزر، و سنیر بیشترین عرضه برای فروش را در بورس تهران داشتند.


همچنین سهام شرکت‌های وسپهر، سپیدما بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های کمرجان، سمگا و سدبیر بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند .

حجم معاملات سهام

 نماد‌های خپارس، خساپا و خودرو تاصیکو ۲، پالایش و دارایکم بیشترین حجم معامله و نمادهای تاصیکو ۲، پالایش و دارایکم بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های کرمان، سپیدما۲ و ذوب بیشترین حجم معامله و نمادهای  اراد ۲۱۴، اراد ۵۵۴ و اراد ۷۰۴ بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار