دادستان قزوین:

تبلیغات غیرقانونی نامزدهای انتخابات از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود/ تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان

دادستان قزوین گفت: نصب بنر و پلاکاردهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در فضاهای عمومی شهر غیر قانونی است و برای نامزد‌هایی که قوانین را نادیده می‌گیرند، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان قزوین گفت: متأسفانه از زمان آغاز تبلیغات انتخابات شورا‌های شهر، برخی کاندیدا با عدول از قانون، فضای عمومی شهر را با تبلیغات ناصحیح آلوده کرده‌اند که در صورت ادامه این وضعیت، برای نامزد‌هایی که قوانین را نادیده می‌گیردند، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

قاسمی افزود: ضمن اینکه برخی از نامزد‌ها تبلیغات زودهنگام هم داشته‌اند، که به آن‌ها تذکر داده شده و حتی برای برخی پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

او اضافه کرد: نصب بنر در اماکن و فضا‌های غیرمجاز شهری عمده‌ترین تخلف انتخاباتی شهرستان قزوین است و با وجود اینکه برخی نامزد‌ها و داوطلبان شورای شهر توجهی به قوانین انتخاباتی مصوب ندارند، کمیته امحاء تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی هر گونه پوستر، بنر و فیکسچر غیرمجاز نصب شده را در سطح شهر جمع‌آوری می‌کند.

این مقام قضایی استان ارتقای آگاهی کاندیدا به قوانین انتخاباتی را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به آموزش‌هایی که در چند ماه اخیر از سوی ستاد‌های انتخابات و ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان به کاندیدا‌ها ارائه شده، هیچ‌گونه عذری در این حوزه موجه نبوده  و استمرار تخلفات در حوزه تبلیغات شهری و محیطی پیگرد قانونی برای نامزد‌ها به همراه خواهد داشت.

قاسمی با انتقاد جدی از نصب پوستر، بنر و عکس و تراکت روی درختان، تیر‌های چراغ برق، پل‌ها و همچنین تابلو‌های راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: نامزد‌ها و اعضای ستاد‌های تبلیغاتی آن‌ها باید از نصب پوستر و بنر در چنین فضا‌هایی به شدت خودداری کرده و در غیر این صورت منتظر برخورد دستگاه قضائی باشند.

جانشین ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین تخریب و توهین کاندیدا‌ها نسبت به یکدیگر را مصداق بارز جرم انتخاباتی دانست و گفت: ستاد رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی به صورت دقیق فضای شهر را رصد می‌کند و نامزد‌ها و ستاد‌های انتخاباتی در هر دو حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شورا‌های شهر باید به شدت از تخریب وجهه یکدیگر به منظور کسب آراء دوری کرده و با رعایت قانون و ایجاد فضای رقابتی آرام، نقش خود در تامین امنیت انتخابات را ایفا کنند.

قاسمی تاکید کرد: فضای مجازی تحت پایش روزانه و مستمر دقیق دستگاه قضایی و سایر نهاد‌های متولی قرار دارد و در کارگروه رصد فضای مجازی موضوعات این حوزه به صورت تخصصی رصد می‌شود و با جرائم انتخاباتی در فضای مجازی همانند جرائم فضای حقیقی برخورد قانونی خواهد شد. ضمن اینکه پرونده قضایی متشکله، در کارگروه قضایی به دقت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار