صلح و سازش نزاع خانوادگی بعد از ۴ سال در دزفول

رئیس دادگستری دزفول گفت: نزاع خانوادگی ۴ ساله که منجر به قتل در این شهر شده بود، با تلاش شورای حل اختلاف به سازش ختم شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدیار ممبینی رئیس دادگستری دزفول گفت: همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) نشستی برای حل اختلافات خانوادگی ۴ ساله، ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت اولیای دم درخصوص یک پرونده قتل در این شهر برگزار شد.

او افزود: اولیای دم بدون دریافت دیه و هیچ گونه شرایط خاصی با هدف توسعه صلح و سازش با کمک‌های مردمی صلح یار و ستاد‌های صبر و همچنین ظرفیت‌های انجمن‌های مردم نهاد با پیگیری مسوولان قضایی و شورا‌های حل اختلاف دزفول و همچنین درخواست کمک و یاری رسانی از طرف خانواده قاتل با مداخله شورا رضایت خود را اعلام کردند.

ممبینی بیان داشت: این قتل ۴ سال پیش در یکی از محله‌های دزفول اتفاق افتاده بود که پس از فوت یک نوجوان تلاش‌های چندین ماهه، شبانه روزی و کسب رضایت اولیه از خانواده مقتول مقدمات صلح آن مهیا شد.

رئیس دادگستری دزفول تصریح کرد: خانواده مقتول بدون حتی یک ریال دیه و جمع کردن مردم برای سازش این اقدام خداپسندانه را انجام داده و تشریفات اضافی را به علت رعایت نکات بهداشتی کردند.

او در پایان گفت: کارگروه ویژه قتل درخصوص این پرونده تشکیل و پس از انجام اقدامات اولیه پرونده به شعبه ویژه قتل ارجاع داده شد که با محوریت و وساطت مردمی، محلی و عشایری به شعبه ۱۲ صلحی شهری انتقال داده شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.