خیاطی در بخش روکش حرارتی تلسکوپ جیمز وب

سازمان فضایی ناسا تصاویری را از بخش روکش حرارتی یکی از تلسکوپ های این سازمان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعتی پیش ناسا در حساب اینستاگرامی تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویر جدیدی را منتشر کرد. این تصاویر نشان می‌دهد که افرادی در این تلسکوپ مشغول به خیاطی هستند.

تکنسین‌هایی که در بخش روکش حرارتی مشغول به کار هستند، روکش‌هایی خاص که پوشش دهنده ابزار‌ها و ماهواره‌ها هستند را تولید می‌کنند. این کار همان فرآیند شبیه به ساخت پوشش برای هواپیما‌ها است. افراد شاغل در این بخش در خیاطی، طراحی مد و لباس مهارت‌های لازم را دارند.


بیشتر بخوانید


تصاویری از خیاطی در تلسکوپ جیمز وب

ناسا با انتشار این تصاویر نوشت: " افرادی که در بخش روکش حرارتی (thermal blanket) تلسکوپ جیمز وب مشغول به کار هستند را بررسی کرده ایم. "

خیاطی در بخش روکش حرارتی تلسکوپ James Webb

در تصاویر اول و دوم مهندسان و تکنسین‌ها در حال نصب پوشش‌های حرارتی پرواز بر روی سازه‌ای هستند که از آینه ثانویه تلسکوپ پشتیبانی و حفاظت می‌کنند. پوشش‌ها هر دو بسته و دوخته می‌شوند تا اطمینان حاصل شود هنگامی که وب سفر طولانی خود را طی می‌کند، این پوشش‌ها فضای کافی برای کوچک شدن و حرکت دارند و به طور ایمن به هم متصل می‌شوند.

خیاطی در بخش روکش حرارتی تلسکوپ James Webb

در تصویر سوم، پائولا کین، یکی از تکنسین‌های فنی در "فروشگاه پوشش حرارتی در مرکز فضایی NASAGoddard مشغول به کار است. او به همراه تیمش به ساخت عایق حرارتی برای ماموریت‌های مختلف از جمله تلسکوپ فضایی جیمز وب کمک می‌کنند.

خیاطی در بخش روکش حرارتی تلسکوپ James Webb

گفتنی است که تلسکوب جیمز وب برای رصد کردن کیهان در طیف مادون قرمز طراحی شده و ستاره شناسان از این تلسکوپ برای کشف نشانه‌های حیات در جو سیاره‌های دیگر و مطالعه درباره اولین ستاره‌ها و کهکشان‌ها استفاده می‎‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
اگه مارم قاطی کنن حاضریم پول بدیم و شریک بشیم
آخرین اخبار