فرماندار ویژه سیرجان:

با خرید و فروش رای، برخورد خواهیم کرد

بهاء الدینی با اشاره به بحث خرید و فروش رای گفت: با راه‌اندازی تیم های کنترل نامحسوس در روز انتخابات با هر گونه خرید و فروش رای برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید رحیم رضوی‌نسب، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه سیرجان در دومین جلسه هماهنگی میان اعضای کمیته  انتخابات که در محل فرمانداری سیرجان برگزار شد، با ارائه گزارشی پیرامون برنامه‌های اجرا شده مرتبط با انتخابات گفت: ارائه آموزش‌های لازم به دست‌اندکاران انتخاباتی، اجرای طرح‌های ویژه انتظامی و امنیتی  برای حفظ سلامت انتخابات و برقراری نظم، اجرای طرح‌های ترافیکی، هماهنگی میان دستگاه‌های متولی آب، برق و مخابرات برای رفع هر گونه مشکل در شعب اخذ رای در روز انتخابات، از جمله برنامه‌های اجرا شده به منظور برگزاری انتخابات باشکوه در سیرجان و شهر‌های اقماری است.

او همچنین با اشاره به انتخابات شورا‌های روستایی افزود: برای جلوگیری از بروز هیجانات کاذب، از معتمدان این مناطق دعوت به همکاری شده است و  نیروی انتظامی نیز با به کارگیری نیرو‌های باتجربه به برگزاری انتخابات سالم کمک خواهد کرد.

رضوی نسب همچنین با قدردانی از فعالیت‌های تمامی شهرداران از جمله شهردار سیرجان بیان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن ایجاد فضای مناسب تبلیغاتی و انتخاباتی در شهر و از سویی ممنوعیت نصب تبلیغات بر در و دیوار از شکل‌گیری فضای نامناسب بصری جلوگیری شد.

برخورد با متخلفان انتخاباتی 

سهراب بهاالدینی، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری مناسب شهرداری‌ها در بحث تبلیغات، شرکت‌های صنعتی در بحث پشتیبانی و فعالیت‌های سازمان بسیج در بحث مشارکت حداکثری، آموزش و پرورش در بحث در اختیار گذاشتن شعب اخذ رای گفت: در شهرستان سیرجان از هر حیث برای برگزاری انتخابات پرشور، سالم و حداکثری آماده هستیم و امیدواریم مانند انتخابات گذشته، میزان مشارکت مردم شهرستان بالاتر از میانگین کشوری باشد.

او  با اشاره به حضور ۳ مامور انتظامی در هر شعبه برای تامین امنیت و برقراری نظم افزود: در شعب حساس‌تر از نیرو‌های بیشتری استفاده خواهد شد تا مردم شهرستان در آسودگی خیال بتوانند در انتخابات مشارکت کنند.

بهاالدینی در ادامه به بحث تخلفات انتخاباتی پرداخت و بیان داشت: هیچ‌گونه تعارفی با افرادی که دست به تخلفات انتخاباتی بزنند، نخواهیم داشت و بدین منظور  پیشنهاد رد صلاحیت ۲ نفر از نامزدهایی که دست به اعمال خلاف قانون و یا نامتعارف زده بودند، به هیات نظارت شهرستان داده شد که پس از اعلام موافقت این هیات، موضوع به هیات نظارت استانی منعکس شد و آن‌ها نیز اعلام موافقت کردند.

او افزود: همچنین تعدادی دیگر از نامزدها که مرتکب تخلفات انتخاباتی شده بودند، از سوی دادستانی احضار شده و به آن ها نیز  اخطار جدی داده شد که در صورت تکرار، صلاحیت این افراد نیز سلب خواهد شد.

فرماندار سیرجان با اشاره به فعالیت مداوم کمیته رسیدگی به تخلفات انتخاباتی بیان کرد: نامزدهای متخلف ممکن است؛ حتی در روز انتخابات نیز رد صلاحیت شده و آرای ایشان خوانده نشود.

او با اشاره به بحث خرید و فروش رای گفت: با راه‌اندازی تیم های کنترل نامحسوس در روز انتخابات با هر گونه خرید و فروش رای برخورد خواهد شد و ما در این زمینه، صرفا شخص کاندیدای مورد نظر را به عنوان مسئول انجام این تخلف می‌شناسیم و با توجه به آمادگی دادستانی و دستگاه قضایی، برخورد شدیدی در انتظار چنین نامزدهایی خواهد بود؛ به نحوی که در همان روز رای‌گیری نیز نامشان از انتخابات حذف خواهد شد.

بهاالدینی با اشاره به محدودیت زمان تبلیغات گفت: تبلیغات انتخابات شورای شهر تا ساعت ۲۴ چهارشنبه و انتخابات ریاست‌جمهوری تا ۷ صبح پنج‌شنبه مجاز است و پس از آن، تبلیغات ممنوع خواهد بود. همچنین نامزدها موظف به تعطیلی ستاد‌های تبلیغاتی خود در موعد بیان شده هستند. در غیر این‌ صورت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او با اشاره به این‌که شنیده شده برخی نامزدها اقدام به جمع‌آوری شناسنامه در شهرستان یا از شهر‌های اطراف کرده‌اند، گفت: هر چند انتخابات امسال به صورت سنتی و نوشتاری برگزار می‌شود؛ اما مرحله احراز هویت به صورت الکترونیکی خواهد بود و در هنگام ثبت‌نام، باید چهره و اثر انگشت متقاضی با اطلاعات بالا آمده در سامانه احراز هویت همخوانی داشته باشد؛ بنابراین اگر افرادی به دنبال جمع‌آوری شناسنامه هستند، بدانند که این کار بی‌فایده خواهد بود.

بهالدینی در ادامه با بیان اینکه مردم و نامزدها نهایت دقت را داشته باشند که اعلام آمار انتخابات شورا‌های شهر و به خصوص شهر سیرجان به صورت تجمیعی و پس از پایان شمارش خواهد بود، افزود: تنها مرجع رسمی و مورد تایید اعلام آمار، کمیته اطلاع‌رسانی و سایت فرمانداری هستند و هیچ مرجع دیگری مورد تایید نخواهد بود.

او در انتهای این جلسه با دعوت مردم سیرجان به مشارکت حداکثری در انتخابات بیان کرد: از مردم می‌خواهیم در ساعات ابتدایی در شعب اخذ رای حاضر شوند و شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.