اعدام یک جوان شیعه در عربستان

وزارت کشور رژیم سعودی از اعدام یک جوان شیعه اهل منطقه تاروت در زندان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت کشور رژیم سعودی از اعدام «مصطفی آل‌ درویش» جوان شیعه اهل منطقه تاروت در زندان خبر داد. او از سال ۲۰۱۵ میلادی در زندان به سر می‌بُرد.

سازمان‌های امنیتی سعودی ۱۳ اتهام از جمله مشارکت در تظاهرات اعتراضی قطیف در سال ۲۰۱۱ را به او نسبت داده و تحت شکنجه وادارش کرده بودند تا فهرستی طولانی از جرائم را بر عهده بگیرد.

دستگاه قضایی سعودی چند روز پیش، حکم اعدام این جوان عربستانی را تایید کرد و این حکم صبح امروز اجرا شد. 

درحال حاضر زمزمه‌های زیادی مبنی بر قریب الوقوع بودن تکیه زدن بن سلمان بر کرسی پادشاهی در عربستان سعودی شنیده می‌شود. از همین رو، ولیعهد سعودی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا پیش از تکیه زدن بر کرسی قدرت، فضا برای حکمرانی خود در عربستان را بیش از پیش فراهم سازد.

پیش از این، پایگاه «عربی ۲۱» با انتشار مطلبی نوشته بود: وعده‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، مبنی بر فراهم کردن آزادی برای جوانان و همچنین آزادی بیان نه تنها محقق نشده بلکه عکس آن نیز اتفاق افتاده به طوری که تعداد بازداشتی‌ها در دوره قدرت گرفتن بن سلمان در عربستان افزایش یافته است.

نهاد‌های حقوق بشری اعلام کرده اند که از زمان قدرت گرفتن بن سلمان در عربستان سعودی، اوضاع حقوق بشر در این کشور به شدت وخیم شده و این مسأله سؤالاتی را در خصوص چرایی افزایش اقدامات امنیتی در عربستان همزمان با قدرت گرفتن بن سلمان به وجود آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
انتقام خون بهایت و انتقام خون بهای جمیع شهدا و صدیقین مظلومین امت یکپارچه حزب الله عربستان حجاز فتح عربستان حجاز و نابودی کامل آل سعودی و دادن مدیریت پرده داری و نگهداری مکه مکرمه و مدینه منوره به دست امت واحده حزب الله عربستان حجاز است حیدروار خیبر کنشون کنید این آل سعودی خائنین صهیونیستی آمریکایی جنایتکاران را . ای صدیق شهید مظلوم جوان عزیز شیعه «مصطفی آل‌ درویش» روح بلند مرتبه و ملکوتی و مطهرت شاد و قرین رحمت الهی پی در پی باد و با شهدای احد نزد حضرت رسول الله ص محشور شوی انشاءالله . برای شادی روح مطهرش جمیعا رحم الله من یقرا الفاتح مع اخلاص و صلوات . برای بازماندگان محترمشان آرزوی صبر و سلامتی و ایمنی و امنیت پر از رزق روزی آسایش از درگاه خداوند جل جلاله خواهانیم . واسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
چرا دولت خفه خون گرفته باید فشار بیاریم انتخابات تو عربستان برگزار بشه والا ما حکومتش رو به رسمیت نمیشناسیم و حق حمله به اون رو داریم
کلا هر کشوری بدون انتخابات اداره میشه حق حیات نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
انا لله وانا اليه راجعون
Iran (Islamic Republic of)
فرزند آذربایجان
۱۹:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
روحش شاد. شهید شد. جووون بوده. ایشالا انتقام همه شهدا گرفته خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
خدا لعنت آل سقوط رو ان شاءالله که به زودی به دست قهرمانان انصارالله فتح میشه
آخرین اخبار