نظارت بیش از ۴ هزار بازرس بر انتخابات آذربایجان شرقی

دبیر هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی گفت: ۴۱۵۰ بازرس بر فرایند برگزاری انتخابات در استان نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یدالله قاری زاده دبیر هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی  گفت: در کنار اعضای هیئات اجرایی، نظارت و سایر عوامل دخیل بر انتخابات، بازرسان انتخابات نیز یکی از عوامل مهم در حسن برگزاری انتخابات محسوب می‌شوند.

او افزود: در هریک از این شعب اخذ رأی در استان، یک نفر بازرس ثابت و برای هر ۱۵ شعبه نیز یک نفر سربازرس تعیین شده است که در مجموع ۲۳۴ نفر به عنوان سربازرس در استان فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه ۳۴ نفر نیز از سوی وزارت کشور به عنوان بازرس ویژه در استان انتخاب شده اند گفت: همه بازرسان باید به قوانین، اشراف کامل داشته و اصل بی طرفی را رعایت کنند.

دبیر هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تاکنون تخلف انتخاباتی مهمی در استان گزارش نشده است، افزود: متاسفانه برخی نامزدها، ضوابط قانونی تبلیغات را رعایت نمی‌کنند که تذکرات لازم به آن‌ها و طرفدارانشان اعلام شده است.

 قاری زاده خاطرنشان کرد: بخش عمده تخلفات در مهلت تبلیغات انتخاباتی، ناشی از بی اطلاعی هواداران نامزد‌ها از دستورالعمل‌های تبلیغات است.

او همچنین از مردم استان خواست تا هرگونه تخلفات انتخاباتی را از طریق شماره‌های ۳۵۲۹۱۳۰۶ و ۳۵۲۹۱۲۱۸ به هیأت بازرسی انتخابات استان گزارش کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و انتخابات میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.