انتخابات ۱۴۰۰؛

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پایتخت وحدت ایران سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مردم سیستان و بلوچستان که گَرد محرومیت بر چهره‌شان وجود دارد همواره و در طی سالیان گوناگون عرصه انتخابات را گرامی داشته‌اند و در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نیز با وحدت مثال‌زدنیشان پای صندوق‌های رای حاضر شده و ضمن ادای تکلیف و وظیفه‌شان برای ساخت آینده بهتر تلاش خواهند کرد.

انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر حضور مردم و آزادی انتخاب برای مشارکت در سرنوشت خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در این میان جوانان به عنوان سرمایه‌های مهم اجتماعی نقش مهمی در این حضور دارند و در میان این جوانان حضور رای اولی‌ها به عنوان نخستین تجربه‌کنندگان مشارکت سیاسی در تعیین سرنوشت کشور بسیار ارزشمند است.

 رای اولی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ نخستین عرصه فعالیت سیاسی خود را آغاز و برای مشارکت صحیح در اداره امور کشور و تعیین سرنوشت خود و سایر اعضای جامعه به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

ماده ۲۷ قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرایط و ضوابط شرکت در انتخابات را برای رای‌ اولی‌ها مشخص می‌کند که در آن باید فرد و جوان شرکت‌کننده در انتخابات ۱۸ سال تمام، تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته و عاقل‌ باشد در انتخابات پیش‌رو و در کنار سایر اقشار جامعه جوانانی حاضر می‌شوند که تکلیف و جشن سیاسی خود را پس از چندین ماه و روز مطالعه دقیق و بررسی همه‌جانبه با یک انتخاب سرنوشت‌ساز مشخص می‌کنند.

حال با توجه به اینکه در این دوره ۷۳ هزار نفر رای اولی در سیستان و بلوچستان برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حضور خواهند یافت پای صحبت تعدادی از این جوانان نشسته تا از دلایل مشارکت در انتخابات و خواسته‌هایشان بشنویم.

مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مهمترین فعل سیاسی و اجتماعی نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ تمامیت و نهایت توسعه بلندمدت این استان دارد.

جوانان رای اولی سیستان و بلوچستان در حماسه انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حضور پرشکوه داشته و در این جشن تکلیف سیاسی به تبعیت از آرمان‌های انقلاب در آغازین ساعات این انتخابات رای خود را در صندوق‌ها انداختند.

تجلی حضور رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در انتخابات

در این دوره ۷۳ هزار رای اولی در سیستان و بلوچستان برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حضور خواهند یافت .

سمیه راهداری یکی از رای اولی‌های زاهدانی حاضر در صف انتخابات گفت: من به عنوان یک رای اولی برررسی‌های بسیاری را برای شناسایی فرد برگزیده و اصلح انجام داده و خدا را شکر توانستم داوطلب مورد نظرم را از بین نامزد‌های ریاست جمهوری پیدا کنم.

وی افزود: از فردی که در آینده انتخاب می‌شود درخواست می‌کنم امید این جوانان را به یاس تبدیل نکند جوانانی مانند من که برای نخستین بار وارد این عرصه شده‌اند از رئیس جمهوری آینده انتظار دارند علاوه‌بر توجه به منافع ملی خواسته‌های این جوانان را برآورده کنند.

این جوان رای اولی بیان کرد: بر خود واجب می‌دانم که ملت خود را همراهی و با شرکت در انتخابات برای اولین بار به نوبه خود مشت محکمی باشم بر دهان یاوه‌گویانی که به دنبال نابودی و سرافکندی این نظام هستند باشم.

در این انتخابات به مانند انتخابات‌های گذشته جوانان رای‌اولی با حضور در پای صندوق‌های رای علاوه‌بر جشن تکلیف سیاسی برای ساختن آینده کشور آماده شدند آن‌ها با حضور در انتخابات و هر برگ رایشان نشان دادند هر ایرانی در هر برهه‌ای از زمان به تکلیف سیاسی و ملی خود عمل و در این راه گاه با یک شرکت در انتخابات و گاه با نثار خونشان پایه‌های این انقلاب را مستحکم و به بیگانگان اجازه دخالت در سرنوشت‌شان را نخواهند داد.

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان رای خود را به صندوق انداخت
آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در آغاز رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، رای خود را به صندوق انداخت. 

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان و خلق حماسه‌ای ماندگار
شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در آغازین ساعات رای‌گیری با مشارکت گسترده در انتخابات، وحدت همیشگی خود را به جهانیان نشان داده و همچون گذشته با هر برگ رای تجدید بیعت‌شان با آرمان‌های انقلاب و اسلام را نشان دادند.

سیستان و بلوچستان که کلکسیونی از تنوعات قومی، فرهنگی، مذهبی و دینی را در آن شاهدیم از زمان‌هایی که فراتر از حافظه تاریخی خیلی از ماهاست محل زندگی مذاهب گوناگونی بوده و درهم‌آمیختگی پیروان مذاهب اسلامی در این استان موجب شده که طایفه‌های گوناگونی از شیعه و سنی به عنوان اجزای اصلی دین رسمی کشور در آن زندگی کنند.

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در تمام رویداد‌ها و اتفاقات گوناگون عرصه ملی و استانی همواره با اتحاد حضور و عرصه‌های وحدت بی‌نظیرشان تئوری به عمل درآمده پایتخت وحدت جهان اسلام را به رخ همگان کشیدند و در این راه با استواری و دادن خون‌های بسیار نشان دادند که هر جا نام ایران در میان باشد دست در دست همدیگر خواهند داد.

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران از همین عرصه‌های بروز و ظهور وحدت همیشگی شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان بوده و حضور این ۲ گروه در پای صندوق‌ها و شوق رای در آغازین ساعات روز گواهی بر این موضوع است.

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

بازدید نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از ستاد انتخابات استان
آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از ستاد انتخابات استان بازدید کرد.

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به همراه احمدعلی موهبتی استاندار از قرارگاه امام علی (ع) مستقر در مرکز فرماندهی انتظامی بازدید کرد.

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

عروس و داماد زابلی در انتخابات شرکت کردند
 عروس و داماد زابلی در شمال سیستان و بلوچستان در آغازین روز زندگی مشترک‌شان با حضور در شعبه اخذ رای در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا شرکت کردند.

 این زوج جوان  دلیل حضورشان در پای صندوق رای را خنثی کردن نقشه‌های دشمنان نظام و انقلاب و تجدید پیمانی دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره) عنوان کردند.

این داماد زابلی با بیان اینکه راه رسیدن به خوشبختی، توسعه جامعه و صیانت از حق انتخاب سرنوشت است افزود: با رای دادن در این روز مهم در تعیین سرنوشت و مسیر کشور خودمان در روز انتخابات سهم داشتیم و از روز‌ها قبل برای این مهم برنامه‌ریزی کرده بودیم.

وی با اشاره به اینکه امروز مهمترین روز زندگی ما است و باید بین مهمترین روز زندگی و مهمترین روز سرنوشت سیاسی کشورمان پیوند برقرار کنیم خاطرنشان کرد: با شرکت در انتخابات روند توسعه کشورمان را تسریع و آینده بهتری برای فرزندان این ملت رقم خواهد خورد.

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

درخشش بانوان سیستانی و بلوچستانی در انتخابات ۱۴۰۰
بانوان سیستان و بلوچستانی همچون گذشته با حضور به موقع و حداکثری خود در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ضمن حفاظت از حق تعیین سرنوشت‌شان زمینه انسجام و توسعه بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی ایران را میسر کردند.

بانوان این مرزو بوم از آن زمان که فرزندان، همسران و پدرانشان را از زیر قرآن رد کرده و آب حیات بر گام‌های استوار آنان برای مبارزه و حضور در جبهه حق و باطل می‌ریختند دانستند و نشان دادند که این انقلاب بدون وجود و حضورشان در هیچ عرصه‌ای موفق نخواهد بود.

یکی از این عرصه‌های مهم در سال ۱۴۰۰ و در انتخاباتی که چشم همه به آن است و دشمن برای کم رنگ کردنش تدارک‌ها دیده آنچنان مهم است که بانوان ایران زمین و سیستان و بلوچستان با حضور به موقع خود در این صفوف انتخابات دست در دست فرزندانشان چشمان نابکار دشمنان را هدف گرفته و در راه تعالی اسلام، انقلاب و کشورمان کوشیده‌اند.

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

حضور گسترده مردم بزمان سیستان و بلوچستان در انتخابات
اقشار مختلف مردم بزمان سیستان و بلوچستان از دقایق اولیه شروع فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت پرشور همگام با مسوولان به پای صندوق‌های رای رفته و در سرنوشت آینده خود سهیم شدند.

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

حضور مردم ساحل نشین چابهار در انتخابات
 مردم ساحل نشین چابهار در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا حضوری پر شور داشتند و مشتاقانه پیر و جوان در انتخابات امروز  شرکت کردند.

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایتخت وحدت ایران

انتهای پیام/ع و گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار