لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰؛

شمارش آرا ماخوذه در روستا‌ها آغاز می‌شود/آمادگی برای اخذ رای تا آخرین ساعات مقرر در استان وجود دارد/ رای گیری تا ساعت ۲ بامداد تمدید شد

فرآیند رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ساعت ۷ صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرآیند اخذ رای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت ۷ صبح امروز در یک‌هزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در استان اردبیل آغاز شد.

بر همین اساس، یک میلیون و یک هزار و ۴۷۰ نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۱۳ هزار و ۶۹۵ آقا و ۴۸۷ هزار و ۷۷۵ خانم هستند.

براساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل، ۵۹۶ شعبه ثابت و ۹ مورد سیار در شهرها، ۷۳۵ شعبه ثابت و ۳۳۷ شعبه سیار در روستا‌ها از یک میلیون و هزار و ۴۷۰ نفر اخذ رای می‌کنند.

بهروز ندایی با اشاره به آغاز فرایند انتخابات در استان اردبیل، اظهار کرد: استان اردبیل شامل ۱۲ شهرستان، ۱۱ بخش و ۱۰۱ شهر است که انتخابات همزمان با سراسر کشور از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب در آن‌ها انجام خواهد شد.

او افزود: تعرفه‌های رأی و سیستم‌های الکترونیکی رای‌گیری به کلیه شهرستان‌های استان ارسال شده و با اقدامات صورت گرفته شاهد برگزاری سالم‌ترین انتخابات خواهیم بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل بیان کرد: باتوجه به شرایط کرونایی حدود ۱۰ درصد صندوق‌های اخذ رأی افزایش یافته و امسال سامانه‌ای طراحی شده که برای واجدین شرایط نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین حوزه اخذ رأی پیامک خواهد کرد.

انتخابات، حماسه وحدت ملی است

استاندار اردبیل در اولین ساعات رای گیری با حضور در مصلی اردبیل بیان کرد: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و هم‌چنین شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ساعت ۷ صبح امروز در تمام شعب اخذ رای در استان اردبیل آغاز شده و شیوه نامه‌های بهداشتی در تمامی شعب اخذ رای توسط عوامل اجرایی رعایت می‌شود و مردم می‌توانند بدون دغدغه و رعایت موارد بهداشتی نسبت به حضور در پای صندوق‌های رای اقدام کنند.

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰/ آغاز فرآیند رأی گیری در استان اردبیل

بهنام‌جو عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی استان اردبیل در مسیر توسعه قرار داشته و بسیاری از محرومیت‌های قبل از انقلاب در روستا‌ها و شهر‌های این استان بر طرف شده، اما همچنان جای کار و تلاش وجود دارد.

او گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات پشتوانه بسیار خوبی برای فرد انتخاب شده به عنوان رئیس جمهور و هم‌چنین شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواهد بود؛ تا رئیس‌جمهور با قدرت بیشتر در راستای تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور در حوزه‌های مختلف اقدام کند و در شورا‌ها نیز خطوط توسعه شهر به خوبی ترسیم شود.

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰/ آغاز فرآیند رأی گیری در استان اردبیل

مردم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: با توجه به وضعیت مساعد هوا، مردم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند و می‌توانند در اوایل روز پای صندوق‌ها حاضر شوند.

بهروز ندایی افزود: در حال حاضر تمامی شعب آماده حضور مردم و اخذ آرای مردمی هستند.

او بیان کرد: یک هزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در استان دایر بوده که هزار و ۳۳۱ مورد ثابت و ۳۴۶ مورد سیار است.

ندایی اظهار کرد: تعداد تعرفه‌های مورد نیاز برای شعب استان تامین شده و مشکلی از بابت نخواهیم داشت.

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰/ آغاز فرآیند رأی گیری در استان اردبیل

هیچ گونه توقفی در رای گیری به دلیل قطعی موقت اینترنت نداریم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: هیچ گونه توقفی در رای گیری به دلیل قطعی موقت اینترنت نداریم.

بهروز ندایی تصریح کرد: در برخی شعب اختلال موقت در اینترنت ایجاد شده که رای گیری به صورت دستی اخذ می‌شود.

او با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، داشتن ماسک، خودکار شخصی و رعایت فاصله اجتماعی هنگام مراجعه به شعب ضروری است.

ندایی بیان کرد: هنگام مراجعه به شعب داشتن شناسنامه، کارت ملی و یا شماره ملی ضروری است.

شمارش آرا ماخوذه در روستا‌ها آغاز می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: شمارش آرا ماخوذه در روستا‌هایی که واجدین شرایط رای ندارند، آغاز می‌شود.

بهروز ندایی افزود: رای گیری تا ساعت ۲۲ امشب در شهر‌ها و برخی روستا‌ها که رای دهنده هنوز وجود دارد، تمدید شده و احتمال تمدید تا ساعت ۲۴ نیز وجود دارد.

او بیان کرد: در نقاط شهری همچنان رای گیری ادامه دارد و تا زمانی که افرادی برای رای دادن مراجعه کنند، آرای آنان اخذ می‌شود.

آمادگی برای اخذ رای تا آخرین ساعات مقرر در استان وجود دارد

استاندار اردبیل گفت: آمادگی لازم برای اخذ رای از همه افرادی که تا ساعات پایانی رای گیری به شعب مراجعه می‌کنند، وجود دارد.

اکبر بهنام جو تصریح کرد: از ساعت ۲۰ به بعد رای گیری در تمامی شعب با حضور گسترده‌تر اهالی استان ادامه دارد.

او افزود: مردم ولایتمدار استان با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای امنیت پایدار کشور را حفظ و رییس جمهور و شورا‌های اسلامی با پشتوانه قوی انتخاب می‌کنند.

تمدید فرآیند رأی گیری تا ساعت ۲ بامداد در برخی شعب

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: فرآیند انتخابات در شعبی که هنوز شاهد حضور مردم است، تا ساعت ۲ بامداد ادامه دارد.

بهروز ندایی با اشاره به اینکه کمبودی در تأمین تعرفه‌های مورد نیاز برای شعب اخذ رأی در استان اردبیل وجود ندارد افزود: هزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در استان دایر و شامل هزار و ۳۳۱ شعبه ثابت و ۳۴۶ شعبه سیار است.

استان اردبیل با ۳۱ شهر و ۱۲ شهرستان بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط رأی دارد که از این تعداد افزون بر ۲۳ هزار نفر رای اولی هستند.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار