رصد انتخابات؛

روند برگزاری انتخابات به خوبی در جریان است/تخلف اثرگذاری در انتخابات کرمانشاه گزارش نشده است/میزان مشارکت کرمانشاهیان در انتخابات ریاست جمهوری حدود ۳۵ درصد است/ هیچگونه کسری از نظر تعرفه اخذ رای نداریم

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با اشاره به مشکل احراز صلاحیت در برخی شعب اخذ رای در ساعت ابتدایی رای گیری، گفت: این امر موجب شد انتخابات در برخی شعب با تاخیر شروع شود، اما هم اکنون روند برگزاری به خوبی در جریان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه روند انتخابات به خوبی در استان جریان دارد، گفت : تنها در ساعات اولیه برگزاری در برخی شعب متاسفانه دستگاه‌های احراز هویت فعال نبودند که موجب تاخیر در برگزاری انتخابات در این شعب شده بود.

او گفت : با همکاری عوامل نظارتی و اجرایی مشکلات به سرعت رفع شد و در حال حاضر روند برگزاری انتخابات در تمام شعب به خوبی جریان دارد.

مفید با بیان اینکه هفت هزار نفر بر برگزاری این دوره انتخابات نظارت دارند، افزود: در حال حاضر به طور متوسط در هر شعبه سه ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت دارند.

او افزود: در بحث انتخابات ریاست جمهوری تاکنون تخلفی توسط ناظران گزارش نشده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه به حضور پرشور کرمانشاهیان در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و ادامه داد: طبق گزارش‌های رسیده مردم مشارکت بالایی داشته اند که جای تقدیر دارد.

او افزود:‌ مردم کرمانشاه بار دیگر ثابت کرده اند که پای آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی هستند و اجازه نمی‌دهند بیگانگان سرنوشت آن‌ها را رقم بزنند .

گزارشی از تخلف اثرگذاری در انتخابات نیست

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به روند مطلوب برگزاری انتخابات گفت: تاکنون تخلف اثرگذاری در انتخابات استان گزارش نشده است.

حجت الاسلام عبدالله عزیزی گفت: در همین راستا هیات‌های بازرسی در سطح کشور و استان‌ها تشکیل شده و بر امر برگزاری انتخابات نظارت دارند.

او از بکارگیری بیش از دو هزار بازرس در این دوره انتخابات در سطح استان خبر داد و افزود: در این دوره در هر شعبه یک بازرس فعال بوده و به ازای هر ۱۵ شعبه یک سربازرس در استان فعالیت دارد.

عزیزی افزود: علاوه بر این‌ها ۲۰ بازرس ویژه هم از وزارت کشور بر امر انتخابات نظارت دارند که از این تعداد هفت بازرس در شهر کرمانشاه دو بازرس در شهرستان اسلام آبادغرب و در هریک از شهرستان‌های دیگر یک بازرس حضور دارند.

این مسئول با بیان اینکه روند انتخابات به خوبی در جریان است، گفت: تاکنون مشکل خاصی که در روند انتخابات اثرگذار باشد، گزارش نشده است.

او افزود: گزارشاتی از برخی تخلفات و مشکلات داشته ایم که سریعا برای رفع آن اقدام شده است.

عزیزی گفت: گزارشات معدودی داشته ایم که برخی افراد از امکانات دولتی در بحث تبلیغات انتخاباتی استفاده کرده اند که در حال رسیدگی است.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات این دوره گفت: از ماه‌ها پیش تمام دستگاه‌های تبلیغاتی دشمنان برای ناامید کردن مردم و انصراف آن‌ها از حضور در انتخابات تلاش کردند، اما به یاری خداوند امروز شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای هستیم.

عزیزی گفت: علی رغم کاستی‌ها و ناکامی‌ها و عدم توجه برخی مسئولین به خواسته‌های مردم، اما ملت ایران باز هم نشان دادند که پای انقلاب هستند و با صندوق‌های رای قهر نمی‌کنند.

او افزود: این حضور پرشور مردم جای تقدیر دارد و مسئولان باید با تمام وجود برای رفع مشکلات این مردم تلاش کنند.

حدود ۳۵ درصد میزان مشارکت کرمانشاهیان در انتخابات ریاست جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه میزان مشارکت کرمانشاهیان در انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۰ را حدود ۳۵ درصد اعلام کرد.

حسین خوش اقبال با اشاره به مشارکت مطلوب مردم استان در انتخابات امسال گفت:‌ خوشبختانه تا ساعت ۲۰ حدود ۳۵ درصد مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته اند.

او افزود:‌ تا همین ساعت میزان مشارکت مردم در انتخابات شورا‌های شهر و روستا هم حدود ۳۲ درصد بوده است.

خوش اقبال افزود: در یکی دو ساعت گذشته شعب انتخابات با افزایش مراجعه مردم مواجهند.

او گفت: با خنک شدن هوا در حال حاضر شاهد افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رای هستیم و انتظار داریم درصد مشارکت بیش از پیش افزایش یابد.

او افزود: تا به این لحظه با وجود شرایط کرونایی میزان مشارکت مردم بسیار قابل قبول بوده است.

این مسئول با تاکید بر لزوم هرچه سریعتر حضور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: انتخابات نهایتا تا ساعت ۲۴ امروز تمدید خواهد شد، بنابراین برای اینکه خللی در رای دادن مردم ایجاد نشود از همه می‌خواهیم هرچه سریعتر برای رای دادن مراجعه کنند.

خوش اقبال ادامه داد:‌ مردم همواره در انتخابات مختلف نشان دادند که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و امروز هم امیدوار هستیم حماسه‌ای دیگر در این زمینه را در کشور و استان شاهد باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: انتخاب حق مردم است و از برکات انقلاب این است که این فرصت را در اختیار مردم قرار داده که سرنوشت خودشان را با دست خودشان رقم بزنند و همه باید از این حق قانونی خود استفاده کنند.

از نظر تعرفه اخذ رای هیچگونه کسری نداریم

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات در تمامی شعب اخذ رای شهری و روستایی، ثابت و سیار این شهرستان در کمال امنیت و آرامش و با روند مطلوبی در جریان است، گفت: از نظر تعرفه اخذ رای هیچگونه کسری نداریم و  تعرفه به اندازه کافی در مخزن وجود دارد.

فضل الله رنجبر افزود: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششم دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در تمام شعب اخذ رای این شهرستان به روال عادی در حال برگزاری است و در هیچ یک از شعب مشکلی وجود ندارد.

او در خصوص تعرفه‌های اخذ رای گفت: تعرفه به اندازه کافی در شعب اخذ رای وجود دارد و اگر شعبه‌ای تعرفه‌های اخذ رای آن رو به اتمام باشد در سریعترین زمان ممکن با مجوز ستاد برگزاری انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات از مخزن تعرفه‌ها برای آن شعبه تعرفه ارسال می‌شود.

رنجبر با بیان این‌که ۷۲۱ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه آرای مردم را جمع‌آوری خواهد کرد، گفت: ۴۵۸ شعبه مخصوص شهر کرمانشاه است که ۴۴۶ شعبه به صورت ثابت و ۱۲ شعبه نیز به‌صورت سیار آرای مردم را اخذ می‌کنند.

فرماندار کرمانشاه واجدین حق رای در شهرستان کرمانشاه را حدود ۸۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تمام فرآیند برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت کاملاً الکترونیکی است و عوامل برگزاری انتخابات هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

رسیدگی سریع به تخلفات احتمالی انتخاباتی

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه روند برگزاری انتخابات در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تخلفات احتمالی انتخاباتی به سرعت رسیدگی می‌شود.

افشین کریمی ازود: براساس گزارش‌های که تا این لحظه به دست ما رسیده حضور مردم در پای صندوق‌های رای چشمگیر و پرشور است و با نزدیک‌شدن به ساعت پایانی انتخابات این حضور پرشورتر می‌شود.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه ادامه داد: تاکنون هیچ موردی از تخلف حاد انتخاباتی در سطح استان گزارش نشده است که در روند انتخابات تاثیرگذار باشد.

کریمی ادامه داد: گزارش‌هایی در رابطه با تخلفات انتخاباتی از سوی بازرسان به دست ما می‌رسد که با سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرند و از بروز مشکل جلوگیری می‌شود.

او گفت: هزار و ۹۴۲ شعبه اخذ رای در سطح استان کرمانشاه فعال است که در هر کدام از آن‌ها یک بازرس بر روند برگزاری انتخابات نظارت دارد.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه یک سربازرس ویژه نیز بر روند فعالیت ۱۵ شعبه اخذ رای نظارت می‌کند، گفت: علاوه بر بازرسان و سر بازرسان استان ۲۱ بازرس ویژه نیز از سوی وزارت کشور بر روند انتخابات در کرمانشاه نظارت دارند.

کریمی افزود: از این آمار هفت بازرس ویژه در شهرستان کرمانشاه، ۲ بازرسی ویژه در شهرستان اسلام آباد و در هر یک از شهرستان‌ها یک بازرس ویژه حضور پیدا کرده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار