سقوط ۴ ولسوالی افغانستان به دست طالبان

منابع محلی از سقوط ۴ ولسوالی به دست نیرو‌های طالبان و اسیر شدن شماری از نیرو‌های امنیتی افغانستان خبر دادند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صبح کابل، منابع محلی در ولایت فاریاب، می‌گویند که ولسوالی خواجه‌سبزپوش این ولایت، به دست جنگ‌جویان طالب سقوط کرده است.

عبدالاحد ایلبیک، عضو شورای ولایتی فاریاب می‌گوید که تمام تأسیسات دولتی در ولسوالی خواجه‌سبزپوش فاریاب، در کنترل جنگ‌جویان طالب در آمد. به دلیل قطع‌بودن شبکه‌های مخابراتی، از آمار تلفات جزییاتی در دست نیست.

با این حال، یک منبع دیگر می‌گوید که اختیار عرب، سرپرست فرماندهی پلیس ولسوالی خواجه‌سبزپوش، با ۱۳ تن از سربازان زیر امرش، به جنگ‌جویان طالب پیوسته است.

امرالدین دانشجو، معاون شورای ولایتی جوزجان نیز اعلام کرد که جنگ‌جویان طالب کنترل ولسوالی مردیان این ولایت را به دست گرفتند.

به گفته‌ی او ۳۵ سرباز امنیتی، در ولسوالی مردیان مستقر بودند که ۱۴ نفر آن‌ها از سوی جنگ‌جویان طالب اسیر شده اند و از سرنوشت متباقی این سربازان، تا اکنون اطلاعاتی در دست نیست.

ولسوالی مردیان ولایت جوزجان، از چهار سال به این طرف، در محاصره‌ی جنگ‌جویان طالب قرار داشت. با این حال گروه طالبان، ادعا کرده که افراد این گروه، ولسوالی مردیان را تصرف کرده و ۲۰ سرباز امنیتی را اسیر گرفته اند.

از سوی دیگر؛ یک عضو شورای ولایتی پکتیا، به شرط فاش‌نشدن هویت‌اش، می‌گوید که جمعه‌شب -۲۸ جوزا- جنگ‌جویان طالب، کنترل ولسوالی میرزکه‌ی این ولایت را به دست گرفتند. در جریان ده روز گذشته، درگیری‌ها در این ولسوالی جریان داشت.

با سقوط ولسوالی میرزکه، مسیر ارتباطی شش ولسوالی دیگر ولایت پکتیا نیز در کنترل جنگ‌جویان طالب در آمده است.

محمداعظم افضلی، عضو شورای ولایتی تخار نیز به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که ولسوالی بهارک این ولایت، از چند روز به این طرف در محاصره‌ی جنگ‌جویان طالب قرار داشت و سرانجام، جمعه‌شب -۲۸ جوزا- به دلیل تمام‌شدن تجهیزات نظامی و نرسیدن نیرو‌های کمکی، به دست طالبان سقوط کرد.

به گفته‌ی او، در جریان درگیری، عبدالغفار امانی، آمر امنیت ملی ولسوالی بهارک و یک سرباز پلیس، جان باخته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.

آقای افضلی، می‌گوید که در حال حاضر بیش‌تر از ۱۰۰ سرباز امنیت ملی، خیزش مردمی و پلیس در اسارت جنگ‌جویان طالب به سر می‌برند.

این عضو شورای ولایتی تخار می‌گوید که قرار است طالبان از این سربازان ضمانت گرفته و شماری از آن‌ها را رها کنند.ولایت تخار در شمال‌شرق افغانستان، به دلیل حضور جنگ‌جویان طالب، از ولایت‌های نسبتا ناامن به شمار می‌رود.

منابع دولتی سقوط این وسوالی‌ها به دست طالبان را تایید نکرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار