ابراز خرسندی محمد حنیف اتمر از موضع اتحادیه اروپا در قبال مذاکرات صلح افغانستان

وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با جوزپ بورل از موضع اتحادیه اروپا در قبال مذاکرات صلح به رهبری افغانستان استقبال کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اوربند نیوز، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان، در دیدار با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از موضع منسجم اتحادیه اروپا در قبال پیشبرد مذاکرات صلح به رهبری افغانستان استقبال و ابراز خرسندی کرد.

اتمر همچنین از این اتحادیه برای حمایت و محافظت از دستاورد‌های گذشته در افغانستان تشکر کرد.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان، دو طرف در مورد فصل جدید همکاری بین افغانستان و اتحادیه اروپا پس از خروج نیرو‌های خارجی از این کشور بحث و گفتگو کردند.

اتمردر این جلسه بر اهمیت ادامه حمایت اتحادیه اروپا از افغانستان در زمینه‌های امنیتی، دفاعی، اقتصادی و مبارزه با تروریسم تأکید کرد. او همچنین در مورد افزایش خشونت و نقض تعهدات از سوی گروه طالبان صحبت کرد 

بورل نیز در این دیدار بر  پایبندی اتحادیه اروپا در حمایت از دستاورد‌های دو دهه گذشته و مشارکت در روند صلح افغانستان تأکید کرد.

بورل در این باره گفت: «طی دو دهه گذشته، اتحادیه اروپا نقش مهمی در پیشبرد دموکراسی در افغانستان داشته است و این روند همچنان نیز ادامه خواهد داشت.» 

او در ادامه مردم افغانستان را به خاطر تعهدشان در حفظ این دستاورد‌ها ستود.

گفتنی است فردا (یکشنبه) نیز نشست سه جانبه ترکیه، ایران و افغانستان در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه بمنظور بحث در مورد روند تحولات صلح در افغانستان برگزار خواهد شد.

در  این نشست وزاری خارجه سه کشور یعنی محمد جواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و محمد حنیف اتمر خضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار