تزریق دُز دوم واکسن کرونا به ۲۰۴ نفر در خراسان جنوبی

دُز دوم واکسن اسپوتنیک تا کنون به ۲۰۴ نفر در خراسان جنوبی تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزار و ۵۱۰ دُز واکسن اسپوتنیک نوبت دوم دریافت کرده که از این تعداد ۷۰۰ دُز سهمیه مرکز استان و ۸۱۰ دُز سهمیه شهرستان‌ها است.

او افزود: با تزریق دز دوم این واکسن، اکنون ۱۷۶ نفر در بیرجند، ۲۴ نفر در فردوس و ۴ نفر در بشرویه با واکسن اسپوتنیک، واکسینه شدند.

شریف زاده گفت: این واکسن‌ها به افرادی که ۳۰ روز قبل دُز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده اند تعلق می‌گیرد که غالب آن برای کارکنان حوزه بهداشت و درمان و همچنین گروه‌های سالمندان و بیماران خاص استان تزریق می‌شود.

شناسایی ۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۵۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۳ بیمار جدید شامل ۵ بستری و ۸ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۷ مورد از بیرجند، شهرستان‌های طبس و قاینات هرکدام دو مورد و در شهرستان‌های خوسف ونهبندان هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۲۰۷ تست سریع کرونا ۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

او افزود: در حال حاضر ۱۸۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۵ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

او افزود: در شبانه روز گذشته ۵۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۳۱ بیمار شامل ۸ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۱۳ نفر رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.