تفاهم‌نامه همکاری میان ۲ دانشگاه بین‌المللی چابهار و D ۸ منعقد شد

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه بین‌المللی چابهار و دانشگاه D ۸ در ۱۳ بند تعهد به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ناصر آبروِش سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: گروه بین‌المللی D ۸ با داشتن بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون جمعیت بین هشت کشور بزرگ اسلامی همچون ایران، مصر، بنگلادش، مالزی، پاکستان، ترکیه، نیجریه و اندونزی تشکیل شد. این دانشگاه از سال ۹۸ به طور رسمی فعالیت خود را در دانشگاه بوعلی سینا همدان با هدف همکاری در زمینه علم و فناوری به عنوان یکی از ملاک‌های توسعه آغاز کرده است.

او افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ارتقای سطح همکاری میان کشورها، توسعه دانش در جهان اسلام از طریق تبادل دانشجو و همکاری دانشجویی، تبادل گسترده دانشجو میان این کشور‌ها و توسعه علمی، تجمیع توانمندی و ظرفیت بی‌شمار علمی و فناوری تمامی اعضای گروه D ۸، تبادل گسترده دانشجو میان این کشور‌ها و توسعه علمی و انتقال نوآوری و فناوری به سوی کشور‌های نیازمند است.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه که در ۱۳ بند شامل همکاری در زمینه ارائه و برگزاری آموزش‌های بلند مدت، کوتاه مدت و وبینار‌های مشترک بین‌المللی، برگزاری کنفرانس‌ها، سمینار‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی، راه‌اندازی استارت آپ‌ها و شتاب دهنده و کسب و کار‌های بین‌المللی در منطقه آزاد چابهار، انتقال تجربه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و دانشجویی، استفاده از زیر ساخت‌های الکترونیکی دو دانشگاه، به اختصار از تعهدات این تفاهم‌نامه است.

آبروش بیان کرد: موضوع این تفاهم‌نامه حمایت و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در پروژه‌ها و تحقیقات ملی و بین‌المللی با عنایت به ظرفیت‌های موجود و همچنین آموزش‌های کوتاه مدت، راه‌اندازی شتاب‌دهنده، استارت آپ‌ها و کسب و کار‌های مشترک بوده و امکان بهره‌مندی از این فرصت‌ها بین دو دانشگاه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار