تلاش وزارت دادگستری آمریکا برای منع خرید غیرقانونی اسلحه

وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تصویب قانونی است تا مانع خرید و فروش و حمل غیرقانونی اسلحه در این کشور شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جرایم مربوط به سلاح گرم در آمریکا از زمان همه گیری کرونا در این کشور به طرز قابل توجهی افزایش داشته است.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا گفت: این وزارتخانه به دنبال راهی برای مبارزه با خرید و فروش غیرقانونی سلاح گرم در کشور است.

موناکو با اشاره به حمایت مجمع تحقیقات اجرایی پلیس آمریکا از این طرح افزود: شهر‌های نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس، سانفرانسیسکو و واشنگتن دی سی از مهمترین شهر‌هایی است که جرایم مربوط به سلاح گرم در آن‌ها اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه تصریح کرد: دفاتر مختلف دادستانی در آمریکا با همکاری پلیس فدرال قصد دارند مراکز مهم فروش غیرقانونی سلاح گرم و شبکه‌های گسترده مرتبط با آن را شناسایی و تعطیل کنند.

این اقدام وزارت دادگستری آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که امروز جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قرار است به بررسی موضوع افزایش بی سابقه خشونت و کشتار با سلاح گرم در این کشور بپردازد.

طبق اطلاعات جمع آوری شده از مراکز مبارزه با خشونت با سلاح گرم در آمریکا، در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۲۹۷ مورد تیراندازی با اسلحه در سراسر آمریکا گزارش شده است. اداره پلیس در شهر‌های بزرگ آمریکا می‌گویند افزایش چشمگیر حملات مسلحانه در شهر‌های بزرگ آمریکا نگران کننده است.

افزایش جرم و جنایت در شهر‌های مختلف آمریکا همچنین به یک نگرانی مهم در میان عموم مردم تبدیل شده است. همزمان با برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در آمریکا، نامزد‌های هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه اعلام کرده اند از هر اقدامی در جهت جلوگیری از گسترش جرم و جنایت و حملات مسلحانه در آمریکا حمایت می‌کنند.

میزان حملات مسلحانه در شش ماه نخست سال جاری میلادی در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد و در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۶۵ درصد افزایش داشته است. مقامات آمریکایی می‌گویند این میزان از افزایش خشونت‌های مسلحانه در این کشور نگران کننده است؛ با وجود اینکه محافل مختلف قانونی در آمریکا سالهاست به دنبال تصویب قانونی برای محدود کردن خرید و فروش سلاح گرم در این کشور هستند؛ اما شرکت‌های بزرگ اسلحه سازی هر بار به روش‌های مختلف مانع اقدامی عملی در این راستا می‌شوند.

براساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا حمل سلاح از سوی شهروندان این کشور به رسمیت شناخته شده است. به طور میانگین روزانه ۱۰۳ نفر در آمریکا در تیراندازی های ناشی از سلاح گرم جان خود را از دست می دهند. با این حال، لابی های اسلحه سازی و نیز جمهوری خواهان مانع از تصویب قوانین محدود کننده در مورد حمل سلاح گرم می شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار