تشدید درگیری ها در مأرب و پیشروی کمیته های مردمی یمن

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل کوه‌های البلق را بدست گرفتند و اختیارات نیرو‌های وفادار به منصور هادی را در مناطق مرزی مأرب کاهش دادند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه الاخبار در گزارشی به بررسی آخرین تحولات یمن و خصوصا جنگ در جبهه مأرب در این کشور پرداهت.

در این گزارش آمده است: در آخرین تحولات نبرد مأرب یمن، کوه‌های «البلق» که مشرف به مأرب هستند، به دست نیرو‌ها و کمیته‌های مردمی یمن افتاد و فقط در برخی از مناطق که شبه نظامیان ائتلاف سعودی و اماراتی حملاتی انجام دادند، نیرو‌های یمنی مجبور به عقب‌نشینی شدند. این در حالی است که در بیشتر مناطق، نیروهای یمنی شبه نظامیان وابسته به «منصور هادی»، رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن را شکست داده و مناطق مختلف را از زیر سلطه این شبه نظامیان آزاد کرده و پایگاه‌های موجود در آن را به دست گرفتند.

درحالیکه منابع نزدیک به دولت هادی درباره بقای نیرو‌های خود در حومه زنجیره استراتژیک مأرب صحبت می‌کردند، منابعی در صنعا اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اکنون کنترل کل جبهه را در دست دارند.

بر پایه این گزارش، طی دو روز گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی پس از آن در جبهه البلق مشرف به محله‌های غربی شهر مأرب و جبهه منطقه راغون واقع در شمال غربی این شهر پیشروی نظامی کرده‌ و موفق شدند حملات انجام شده توسط شبه نظامیان وابسته به منصور هادی را که با پشتیبانی شبه نظامیان «الاصلاح» انجام می شود را دفع کنند.

با وجود شدت حملات هوایی طی ۲۴ ساعت گذشته از سوی هواپیما‌های ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند نیرو‌های هادی را مجبور به تخلیه مواضع خود در البلق کنند.

چندی پیش شبکه المسیره یمن اعلام کرد جنگنده‌های رژیم عربستان بیش از ۳۰ حمله هوایی به آسمان استان‌های مختلف یمن را به انجام رساندند. این شبکه درباره ابعاد این حملات اعلام کرد جنگنده‌های متجاوز سعودی - آمریکایی بیش از ۳۰ بار استان‌های مختلف یمن را هدف قرار دادند که بیشترین موارد این حملات هوایی در استان مارب صورت گرفت. همچنین جنگنده‌های سعودی منطقه البقع در استان نجران را نیز بمباران کردند.

در استان مارب جنگنده‌های سعودی ۲۴ بار ناحیه صرواح را هدف قرار دادند و در ۵ نوبت نیز نواحی رغوان و مدغل را نیز بمباران کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار