برد کرونا در جدال با یک نفر دیگر

در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی تعداد فوتی های این بیماری در استان به ۹۱۷ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده است که مجموعا ۲۴ بیمار جدید شامل ۱۰ بستری و ۱۴ سرپایی شناسایی شده اند.

او افزود: از این تعداد ۱۵ مورد از بیرجند، ۴ مورد از نهبندان، ۳ مورد از طبس، ۱ مورد از درمیان و ۱ مورد از قاین بوده است.

مهدی زاده بیان کرد: همزمان در شبانه روز گذشته از ۲۰۹ تست سریع کرونا ۳۶ بیمار جدید شناسایی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۸ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۹ نفر کرونا مثبت اند.

او عنوان کرد: از این تعداد ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

مهدی زاده تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۳۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند که در همین مدت ۳۷ بیمار شامل ۱۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۷۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

او افزود: تا روز گذشته ۶۱ هزار و ۱۱۱ تست مولکولی کرونا در استان انجام شده است که ۲۱ هزار و ۸۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

مهدی زاده اظهار کرد: با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته، مجموع فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۱۷ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.