واشنگتن تغییر موضع خود درمورد بلندی‌های جولان را انکار کرد

آمریکا اعلام کرد که از به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان سوریه دست نخواهد کشید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تایمز آو اسرائیل، وزارت امور خارجه آمریکا امروز جمعه، به گزارش‌ها مبنی‌بر این‌که دولت بایدن قصد دارد از به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان سوریه دست بکشد، واکنش نشان داد و تغییر موضع آمریکا درمورد این به رسمیت شناختن را انکار کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: «سیاست آمریکا درقبال جولان تغییری نکرده است و گزارش‌هایی که خلاف این را می‌گویند دروغ است.»

روز پنجشنبه، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است از به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان، عقب‌نشینی کند.

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز امروز جمعه، مدعی شد: «بلندی‌های جولان دارایی استراتژیک و بخشی جدایی‌ناپذیر از  اسرائیل است.»

لاپید در توییتی افزود: «آمریکا حاکمیت ما بر بلندی‌های جولان و اهمیت استراتژیک آن برای امنیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد.»

او در پایان نوشت: «هرکسی که شایعاتی را درمورد لغو این به رسمیت شناختن منتشر می‌کند، به امنیت ما آسیب می‌رساند، به اعلامیه حاکمیت آمریکا آسیب می‌رساند و مایل است به اسرائیل و روابطش با آمریکا خدشه وارد کند. قصد آن آسیب به کابینه جدید است.»

در سال ۲۰۱۹، دولت ترامپ حاکمیت رژیم صهیونیستی را بربلندی‌های جولان به رسمیت شناخت.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار