مهرشهر، عرصه مهمانی زباله‌ها/ وقتی فرصت‌ها به معضلات شهری تبدیل می‌شود

مشکل رهاسازی زباله در شهرک ولیعصر مهرشهر باعث آزار ساکنان آن شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آلودگی محیط زیست از منابع گوناگون انجام می شود و با پیشرفت تمدن بشری و توسعه فناوری و ازدیاد روز افزون جمعیت، در حال حاضر دنیا با مشکلی به نام آلودگی در هوا و زمین رو به رو شده است که زندگی ساکنان کره زمین را تهدید می‌کند.

با توجه به این که نظافت شهری بسیار حائز اهمیت است و پاکیزه بودن آن بر شور و نشاط اجتماعی شهروندان تاثیر بسیار زیادی دارد، اما متاسفانه برخی از افراد با رها سازی زباله‌ها در مجاورت منازل مسکونی و یا رودخانه‌ها باعث انتقال بیماری‌های خطرناک می‌شوند.

فصل گرما از راه رسیده است و رهاشدن زباله‌ها در سطح منطقه ۳ مشکلاتی را برای شهروندان شهرک ولیعصر مهرشهر چهارصد هزار نفری کرج ایجاد کرده است.

یکی از ساکنان شهرک ولیعصر(عج) به خبرنگار ما گفت: زباله‌ها از صبح تا شب در معابر باقی می‌مانند و زمانی که ماشین حمل زباله می‌آید، تعداد ۲ یا سه کیسه از این زباله‌ها را می‌برد و مابقی را برای موش‌ها باقی می‌گذارد.

او افزود: اگر سطل های زباله در معابر و مقابل منازل باشد، بهتر است چون شب‌ها که زباله را سر کوچه می‌گذاریم، زباله گرد‌ها این زباله‌ها را پخش می‌کنند و درنهایت با منظره زشت پخش شدن زباله‌ها و جولان حیوانات موذی مواجه می شویم.

ماجرا را با سلطان محمدی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ شهرداری کرج  درمیان گذاشتیم.

سلطان محمدی در این باره گفت: علت پخش شدن زباله‌ها در معابر، توجه نکردن به ساعت قراردادن پسماند است.

او افزود: به موقع بیرون نبردن زباله ها، هزینه‌های زیادی را از نظر جمع آوری به شهرداری تحمیل می کند که مبلغ آن برای شهرداری منطقه ۳ یک میلیارد تومان در ماه برآورد شده است.

 معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ شهرداری کرج  افزود: از طریق افزودن ۱۰۵ مخزن مکانیزه در سطح منطقه، مشکل زباله‌های شهرک ولیعصر مهرشهر را نیز مرتفع می کنیم.

کشورهای پیشرفته از طریق مدیریت صحیح پسماند، انرژی و مواد مفید تولید می کنند.

انتهای پیام/ ر.ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.