در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان‌ مطرح شد؛

تکذیب توزیع مرغ با کارت ملی در اصفهان/ قیمت جوجه یکروزه بالای ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است

نایب رئیس انجمن‌ صنفی مرغداران گوشتی گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه همچنان بالاتر از نرخ مصوب، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن‌ صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار مرغ تغییر چندانی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ مصوب ذرت، کنجاله سویا، حمل و نقل و دیگر هزینه های تولید، مرغداران خواستار اصلاح قیمت مرغ هستند چرا که نرخ مصوب فعلی بر مبنای نهاده های قبلی است.

وی افزود: با افزایش هزینه های تولید، مسئولان ستاد تنظیم بازار باید اقدام به اصلاح نرخ مصوب مرغ یا نهاده های دامی کنند تا تولیدکنندگان‌ متحمل زیان نشوند‌.

اسداله نژاد آمار جوجه ریزی با مجوز و دارای کدرهگیری در خرداد را ۱۱۳ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: با توجه به تلفات و استرس ناشی از شرایط گرما پیش بینی می شود که تولید ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد که امیدواریم بحث نابه سامانی توزیع به موضوع دامن نزند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: هم اکنون اظهار نظر دقیقی راجع به آینده تولید نمی توان داشت چرا که همه چیز به شرایط تولید بستگی دارد.

وی قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را بالای ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: گرچه شرایط عرضه جوجه نسبت به قبل تسهیل شده است، اما همچنان بالاتر از نرخ مصوب می شود که این امر در افزایش قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه بارگیری نهاده دامی همچنان با تاخیر در حال انجام است، گفت: در حال حاضر اکثر واحدهای مرغداری به رغم جوجه ریزی و خرید نهاده در هفته های اخیر، هنوز ذرت و کنجاله خریداری شده بدستشان نرسیده که با این وجود ناچار به تامین نهاده از بازار آزاد هستند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با تاکید بر مدیریت بازار نهاده های تولید بیان کرد: با توجه به تاخیر در بارگیری نهاده و تامین از بازار آزاد، قیمت در بازار سیاه افزایش معناداری داشته است.

به گفته وی، افزایش نرخ مصوب ذرت، کنجاله سویا و حمل و نقل، ریزمغذی، دارو و جوجه یکروزه انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر قیمت مصوب اصلاح شود چرا که هم اکنون مرغداران در فروش هر کیلو مرغ ۲ هزار و ۴۰۰ تومان زیان می‌کنند که استمرار این روند به زیان تولید تمام می‌شود.

اسداله نژاد عرضه مرغ با نرخ بالا را ناشی از سودجویی دلالان دانست و گفت: گرچه برخی واحدهای مرغداری یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان مرغ زنده را بالاتر از نرخ مصوب عرضه می کنند، اما این موضوع دلیل نمی شود که مرغ با قیمت های فعلی در بازار عرضه شود چرا که با این وجود حداکثر هر کیلو مرغ با نرخ ۲۶ هزار تومان باید عرضه شود.

این مقام مسئول درباره آینده بازار مرغ گفت: بازار مرغ به سیاست جدید دولت بستگی دارد، هر چند مرغداران انتظار دارند تا در فرصت باقی مانده، چالش ها را مرتفع کند.

نایب رئیس کانون انجمن‌صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به آخرین‌جزئیات توزیع مرغ با کارت ملی در استان اصفهان بیان کرد: گرچه خبرهایی مبنی بر توزیع مرغ با کارت ملی منتشر شده، اما معاون صمت استان اصفهان این موضوع را تکذیب کرده است.

اسداله نژاد در پایان با اشاره به اینکه توزیع مرغ به ازای هر کارت ملی ۶ کیلو در هفته اساس و منطقی ندارد، تصریح کرد: با توجه به سرانه مصرف توزیع مرغ به ازای هر کارت ملی ۶ کیلو توجیه ندارد که خوشبختانه این‌موضوع تکذیب شد، هر چند در خصوص خبرهای اخیر منبع موثقی وجود نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۷ تير ۱۴۰۰
حقیقته حقیقت ... اونایی ک اصفهان زندگی میکنن چی شرم آوره می دونند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
روز جمعه در استان اصفهان با کارت ملی وثبت شماره همراه و تاریخ تولدم مرغ خریدم پیامکی هم که برام اومده که من با کارت ملی مرغ خریدم را هم دارم باشگاه خبرنگاران اگر خواستید ارائه میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
حقیقته خودتون دارین دروغ میگین ... چرا تکذیب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
سلام از پنجشنبه تاالان اکثر مرغ فروش ها مرغ ندارند و بقیه با کارت ملی توزیع دارند
ساکن اصفهان هستم
در رادیو اصفهان هم طرح کارت ملی را گفته و در حال اجراست
شایدبهتره مسئول محترم زحمت بکشند از تهران یکسر به اصفهان بزند البته کارت ملی فراموش نشود
Iran (Islamic Republic of)
ای
۲۳:۰۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بازم دروغ؟؟؟؟!!چرا الکی تکذیب میکنی
همین امروز عصر ،۶ کیلو مرغ با کارت ملی گرفتم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
من خودم با کارت ملی گرفتم خیلی پر رو هستین که تکذیب میکنین
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله اسماعیلی
۲۲:۴۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
باسلام
احتراماٌ معاون وزیر صمت اصفهان یا در اصفهان نیستند یا مرغ مصرف نمی کنند چند روز گذشته در فروشگاه... با ارائه کارت ملی مرغ متوسط و یک مرغ کوچک خریدم-(بدون کارت ملی قیمت 32000هزارتومان)ضمنا خرد هم ننمود-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خجالت نداره یه مرغی کارت ملی بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بگو وخی بیا... شهرک امیرحمزه تا با کارت ملی دوتا مرغ بندازن جلوت دو ساعتم تو صف وایسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
من همین امشب در چند جا در اصفهان دنبال خرید مرغ بودم که هیچکدام نداشتن و گفتن فردا میارن فقط هم با کارت ملی میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۲:۱۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اینها انگار زیاد محافظاشون براشون خرید میکنند خبر از بازار ندارند
همین امروز من با کارت ملی شش کیلو مرغ از فروشگاه.... شهرستان خمینی شهر خرید کردم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
الان من چند فروشگاه رفتم یا مرغ نداشتند یا قیمت بالا میگفتند اصلا نظارت نیست مسئولین که فقط بلدند تکذیب کنند
Iran (Islamic Republic of)
سید از اصفهان
۲۲:۱۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
من خودم با این اتفاق مواجه شدم و چند ملیون نفر هم این امر را تایید می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
روغن هم در ابتدا تکذیب شد اما واقعیت جامعه یک چیز دیگری بود . با همین فرمون و مسئولین حداقلی ، به کوپن کاغذی هم می رسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
حالا تکذیب می شود بعدا عملی ودر حال حاظر در فارس هر کیلو مرغ با ۳۲ هزاروپانصد تومان عرصه میشود چرا مسولین رسیدگی نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
سلام ۴ روز پیش با ارائه کد ملی توانستم ۶ کیلو مرغ از فروشگاه بگیرم. چرا دروغ می گویند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
منبعتون رو عوض کنید من رفتم بازار کوثر سپاهانشهر اصفهان گفته مرغ با کارت ملی میدیم ماهی 15کیلو ، بیشتر هم بخوای آزادهست.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
توزیع مرغ در اصفهان با ثبت شماره ملی در سامانه رهتاب انجام می شود و به هر شماره ملی در هفته ۶ کیلو مرغ ارائه می شود. گزارش آن هم در خبر استانی یکی دور پیش پخش شد.
ظاهراً برای جناب معاون صمت در بسته بندی و خورد کرده در منزل تحویل می شود.
Germany
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
یکبار برای همیشه دولت جلوی این شو بازی‌ها رو بگیره و
ما قیمت دولتی و غیردولتی نداریم با ترفند مختص خودتون بازارسیاه درست نکنید... مرغ یک قیمت دارد والسلام دولتی و غیردولتی نداریم هر احدی یک ریال بالاتر از قیمت فوق بفروشه مجرم و تقاص باید بشه و مشتری میتونه طرح دعوی کرده و خسارات وارده و جریمه برای خود دریافت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چرا دروغ میگید تکذیب میکنید بقراان قسم آشنای ما اصفهان از یماه پیش تا الان با کارت ملی میگیره لطفا نشر دهید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
این آقای مسئول داره دروغ میگه. پدر من همین چندروز پیش با کارت ملی دوتا مرغ گرفت. کیلویی فکر کنم 25 هزار و 600 تومن. یه سامانه هم درست کردن به نام سامانه رهتاب که باید کد ملی و تاریخ تولد را اس ام اس کنی به یه شماره و ثبت نام کنی. سایت هم داره کافیه بزنید تو گوگل رهتاب تا آدرس سایتش بیاد. خیلی هم سایتش بیخوده و اصلا کارایی نداره . پارسال هم روغن مایع را با کارت ملی میدادن. باور ندارید بیاید تا آدرسش را هم بهتون بگم که کجا میدن. خلاصه که از پارسال تا حالا دارن با کارت ملی اقلام اساسی را توزیع میکنن. کد ملی و تاریخ تولد را باید بفرستی به شماره 2000272 تا ثبت نام کنی و کوپنی بهت روغن و مرغ بدن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
من تازه با خوندن این خبر فهمیدم که تو اصفهان یا ما نیستیم یا مسئولین ، آخه مسئولین بی کفایت الان بیش از یکماه هست مرغ باصطلاح دولتی رو با کارت ملی میخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مبارکه تعاونی فرهنگیان امروز با کارت ملی مرغ میداد
آخرین اخبار