توافق برای اشتغال معتادان بهبود یافته استان مرکزی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از توافق برای اشتغال معتادان بهبود یافته استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،ملک حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در درمان اعتیاد، اشتغال است و در این حوزه جلسات زیادی برگزار شده است.

ملک حسینی افزود: در نتیجه این جلسات مقرر شد، با همکاری شورای شهر و شهرداری کلانشهر اراک معتادین بهبود یافته مرکز ماده ۱۶ در شهرداری بکارگیری شوند.

او اضافه کرد: در راستای این توافق در یک بازه زمانی ۶ ماهه از ۱۲۰ معتاد متجاهر موجود در مرکز ماده ۱۶، حدود ۲۵ نفر بکارگیری شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی بیان کرد: همچنین طرح دیگری در دستور کار قرار دارد مبنی بر اینکه افراد بهبود یافته بتوانند در زمینه پاکسازی پسماند‌های زباله بکارگیری شوند.

او با اشاره به مباحث پیشگیری از اعتیاد ادامه داد: سال گذشته اقدامات پیشگیرانه‌ای از جمله، توانمندسازی و صیانت از پرسنل و خانواده‌هایشان در ۲ صنعت بزرگ پالایشگاه و پتروشیمی انجام شد که نتایج مثبتی در پیشگیری از اعتیاد کارگری در استان داشت.

ملک حسینی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان دومین استان مرکز غربالگری را راه اندازی و سیستم بیومتریک عنبیه را بارگزاری کرد، گفت: در استان مرکزی ۳۱ مرکز ماده ۱۵ وجود دارد که ۱۸ مرکز از این تعداد در اراک و مابقی در سراسر استان مستقر هستند.

او تصریح کرد: به دنبال اجرای طرح یاری‌گران زندگی در سطح آموزش و پرورش بنابر گفته محققین، رشد آهنگ اعتیاد در میان دانش آموزان متوسطه دوم استان متوقف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته در استان مرکزی ۷ تن و ۴۶۷ کیلوگرم انواع مخدر کشف و ۲هزارو ۳۰۰ خرده فروش و ۱۵۰ قاچاقچی و ۲ هزار و ۵۵۸ معتاد دستگیر شدند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.