یورو ۲۰۲۰؛

طلسم گروه مرگ در یورو ۲۰۲۰ شکسته می‌شود؟

تیم‌های حاضر در گروه مرگ جام ملت‌های اروپا تا کنون نتوانسته اند به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که قرعه کشی مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰)  انجام شد همه کارشناس‌ها گروه F این مسابقات را که تیم‌های فوتبال فرانسه، پرتغال، آلمان و مجارستان در آن حضور داشتند، به عنوان گروه مرگ یورو ۲۰۲۰ شناختند.

گروهی که خیلی‌ها اعتقاد داشتند، قهرمان جام ملت‌های اروپا از بین تیم‌های این گروه تعیین می‌شود؛ اما در حال حاضر ۲ تیم این گروه که در  مرحله یک هشتم نهایی حضور داشتند، نتوانستند حریف خود را شکست دهند و به مرحله یک چهارم صعود کنند و بسیار زود با این مسابقات وداع کردند.

از بین تیم‌های گروه F، امشب آلمانی‌ها فرصت دارند که ناکامی تیم‌های مدعی در گروه مرگ را تمام کنند و با پیروزی مقابل تیم ملی فوتبال انگلیس به دور بعدی صعود کنند. اتفاقی که با وجود برگزاری مسابقه این ۲ تیم در استادیوم خانگی انگلیسی‌ها (ومبلی) و همچنین شرایط نه چندان خوب آلمانی‌ها، بعید به نظر می‌رسد که با پیروزی ژرمن ها به پایان برسد.

این اتفاق در جام ملت‌های اروپا در دوره‌های گذشته نیز پیش آمده است. در جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۴ تیم‌های آلمان و چک که از گروه مرگ آن دوره صعود کردند، نتوانستند به مرحله پایانی برسند و خیلی زود از مسابقات حذف شدند. در سال ۲۰۰۸ هلند و ایتالیا از گروه مرگ صعود کردند و به موفقیتی نرسیدند. در سال ۲۰۱۲ نیز تیم‌های ملی‌ آلمان و پرتغال که از گروه مرگ یورو صعود کردند، به افتخاری نرسیدند و نتوانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند. در دوره قبل (یورو ۲۰۱۶) نیز حتی با وجود ۲۴ تیمی شدن مسابقات، باز هم شاهد گروه مرگ بودیم و در گروه E مسابقات بلژیک و ایتالیا موفق به صعود از این گروه شدند، اما در ۱/۴ نهایی به ترتیب به ولز و آلمان باختند و حذف شدند.

اکنون تیم ملی فوتبال آلمان تنها با قهرمانی می‌تواند این طلسم مسابقات یورو را بشکند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار