گرانی علوفه، معضل حیات وحش نصف جهان

معاون پایش و نظارت حفاظت محیط‌ زیست اصفهان گفت: محیط زیست اصفهان حداقل به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد تا شرایط اولیه و نیاز‌های حیاتی حیوانات شامل علوفه و آب را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین اکبری معاون پایش و نظارت حفاظت محیط‌زیست اصفهان گفت:  امسال علوفه  گران شده و برای آن هنوز اعتباری داده نشده است، ما تمام امکانات و توان محیط‌بانان خود را برای آبرسانی سیار به آبشخور‌ها بسیج کردیم اما جمعیت زیادی از حیات وحش به دلیل نبود علوفه از مناطق خارج و به مزارع و اراضی کشاورزی نزدیک شدند.


او ادامه داد: محیط زیست اصفهان حداقل به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد تا شرایط اولیه و نیاز‌های حیاتی حیوانات شامل علوفه و آب را تأمین کرده و تا حدودی از برخی بیماری‌ها پیشگیری شود که برای تأمین اعتبارات مورد نیاز از طریق استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان و سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیگیری و با سازمان مدیریت بحران کشور مکاتباتی شده که امید است این تلاش‌ها نتیجه بخش باشد.

معاون پایش و نظارت حفاظت محیط‌زیست اصفهان گفت: اما با وجود پیگیری‌های تاکنون ما در سطح استانی و ملی برای استفاده از هر ظرفیتی برای تأمین اعتبارات، مشکل آنقدر فراگیر بوده که به شدت نیازمند همراهی مردم، نهاد‌های حقیقی و حقوقی هستیم.

او گفت:  حفاظت گونه‌هایی که برای آب و غذا به خارج از مناطق و به مزارع کشاورزی می‌روند، دشوار بوده و به کمک و همراهی مردم نیاز است که در حفاظت آن‌ها با ما همراهی کرده و مشارکت و اطلاع رسانی کنند تا بتوان از این شرایط سخت عبور کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.