استقبال از برداشته شدن تحریم‌ها و نگرانی از تبدیل شدن بازار به محصولات خارجی

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با استقبال از برداشته شدن تحریم‌ها گفت : در این بین نگران هستیم که با برداشته شدن این تحریم‌ها کشور به بازار محصولات خارجی تبدیل شده و دستاورد‌های نخبگان و جوانان ایرانی طی سال‌های تحریم کنار گذاشته شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید از ماه آینده، گفت : از دید حوزه پژوهش و فناوری، انتظار از دولت آینده این است که کشور به صورت دانش بنیان اداره شده و اقدامات دولت بر اساس کار‌های کارشناسی و تجربیات گذشته پیش برود.

او گفت : در حال حاضر این روال در کشور وجود دارد که یک رییس جمهور بعد از هشت سال کنار می‌رود و دولت بعدی آن با شعار‌هایی که نشان از تغییرات اساسی دارد روی کار می‌آید و این میان برنامه‌های کشور دستخوش تغییر می‌شود و بهتر آن است که یک مسیر برای توسعه تعیین شده و هر رییس جمهور برنامه‌های خود را بر اساس آن برنامه ریزی کند.

او افزود: این انتظار هست که کم کم به این سمت و سو برویم که هر رئیس جمهوری که روی کار می‌آید نقاط ضعف قبلی‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را رفع کند و در کنار آن اگر نقطه قوتی هم بوده آن را تقویت کند.

پورعابدی افزود: علاوه بر این‌ها انتظار ما از دولت آینده این است که به توان داخل و ظرفیت‌های کشور برای حل مسائل و مشکلات تکیه کند.

او ادامه داد: ما هم مانند بسیاری بخش‌های کشور تمایل به برداشته شدن تحریم‌ها داریم، چون نهاد‌ها و مراکز علمی هم در این زمینه آسیب‌های جدی دیده اند، اما این میان نگران هستیم که با برداشتن تحریم‌ها دوباره بازار کشور بدون اینکه امتیازی از کشور‌های خارجی گرفته شود دراختیار آن‌ها قرار داده شود و هرچه که جوانان ایرانی طی این سال‌های تحریم با زحمت به دست آورده اند، نادیده گرفته شود.

او افزود: در سال‌های تحریم مسئولین ناچار به استفاده از توان داخلی و بکارگیری جوانان نخبه ایرانی شدند و حال که محصولات آن‌ها در حال به ثمر نشستن است نگرانیم که با برداشته شدن تحریم‌ها تمام این زحمات به باد رفته و بازار کشور تماما در اختیار خارجی‌ها و محصولات آن‌ها قرار گیرد.

پورعابدی گفت: در کنار استفاده از محصولات داخلی، زمانی موافق استفاده از تولیدات خارجی هستیم که به ازای آن انتقال فناوری صورت گرفته تا در آینده جوانان ایرانی بتوانند آن محصولات را هم تولید کنند.

این مسئول گفت: انتظار بعدی ما از دولت جدید این است که نهاد‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز علمی را در سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های دولت مشارکت دهد تا بتوان کشور را به صورت علمی و دانش بنیان اداره کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار