طباطبایی: با دلیل وجود مستندات، رای محرومیت عسگری صادر شد/ ما تا دقیقه ۹۰ برای کسب سهمیه المپیک علیپور تلاش می‌کنیم

رئیس فدراسیون کاراته درباره حواشی این روز‌های این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دوپینگ بهمن عسگری المپین کاراته کشورمان عنوان کرد: پزشکان، وکیل و کسانی که از این پرونده مطلع هستند مستندات خود را برای اعتراض به این رای به صورت وبینار ارائه کردند. رای محرومیت عسگری با وجود برگزاری دادگاه تجدید نظر صادر شده است.  

او درباره تلاش‌های فدراسیون کاراته برای کسب سهمیه رزیتا علیپور عنوان کرد: کمیته ملی المپیک و فدراسیون کاراته تا دقیقه ۹۰ برای کسب سهمیه علیپور پیگیری لازم را انجام می دهند. مستنداتی که کمیته ملی المپیک و ما ارائه داده ایم خوب است، اما سهمیه را فدراسیون جهانی کاراته و کمیته بین المللی المپیک می‌دهند. من به این موضوع امیدوار هستم. علیپور در رنکینگ جهانی با اختلاف کمی سهمیه را از دست داد  و  در مسابقات کسب سهمیه پاریس هم با وجود شایستگی بازنده شد.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که دقیقا چه زمانی رفتن محسن آشوری نایب رئیس جدید فدراسیون کاراته مشخص می‌شود، اظهار کرد: فعلا تمام تمرکز و فکر ما نتیجه گیری در المپیک است و بعد این مسابقات در این خصوص صحبت می‌کنیم.

او درباره شرایط کاراته‌ در المپیک بیان کرد: کاراته در آستانه مهم‌ترین رویداد جهانی است. المپیک بزرگترین آوردگاه ورزشی است که کاراته ایران هم افتخار دارد که در این رویداد حضور داشته باشد. بازیکنان کاراته سال‌ها است زحمت می‌کشند، مخصوصا در ۲ سال گذشته در مسابقات مختلف شرکت کردند. امیدواریم تلاش‌های آنها با کسب بهترین نتیجه همراه و نهایتا پرچم مقدس کشورمان به اهتزاز در برافراشته شود.

طباطبایی در مورد شرایط المپین‌های ایران عنوان کرد: شرایط  بازیکنان تیم ملی بسیار خوب است و تمرینات به صورت مستمر در حال برگزاری است. تنها موردی که می‌تواند روی تمرکز بازیکنان اثر بگذارد ورود حاشیه به تیم‌ ملی است که با درایت مربیان حواشی مدیریت شده است. کاروان کاراته ایران از دید من می‌تواند در المپیک افتخارآفرینی کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار