اتصال برق، عامل آتش سوزی‌های پی در پی در مهاباد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: اتصال برق در این شهرستان آتش سوزی‌های پی در پی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، آتش نشانی مهاباد هفته پر کار خود را پشت سر گذاشت.

آتش سوزی وسیع در پارکینگ عمومی مهار شد

رحمان احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان مهاباد، اظهار داشت: روز چهارشنبه ۹ تیر ماه ساعت ۲۳ حادثه آتش سوزی در پارکینگ عمومی خیابان حافظ این شهرستان اعلام شد که بلافاصله نیرو‌های سازمان آتش نشانی به محل اعزام شدند.

احمدی علت آتش سوزی را سهل انگاری برخی از افراد اعلام کرد و افزود: خوشبختانه به دلیل متروک بودن پارکینگ هیچ گونه خسارات جانی و مصدومیتی گزارش نشده است.

کافه کارنو در آتش سوخت

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: روز پنجشنبه حوالی ساعت ۱۲ بعد از ظهر طی گزارش آتش سوزی طبقه منفی یک کافه رستورانی در حد فاصل بین چهار راه آزادی تا سه راهی سید نظام همکاران این سازمان به سرعت خود را به محل حادثه رسانده و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

احمدی با اشاره به اینکه مهار آتش سوزی حدود ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: متاسفانه در طی عملیات اطفای حریق یکی از پرسنل آتش نشانی مصدوم که بعد از اعزام به بیمارستان و رسیدگی مرخص شد.

او اضافه کرد: گزارشات اولیه کارشناسی از علت حادثه اتصالات برق بوده است که متاسفانه در مغازه مذکور خساراتی مالی زیادی بر جای گذاشت.

آتش گرفتن ترانس برق در ۲ منطقه مهاباد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان مهاباد بیان کرد: روز دوشنبه ۷ تیر ماه ساعت ۱۵ حادثه آتش سوزی در ترانس برق منطقه پشت تپ اعلام شد که بلافاصله یک گروه ۳ نفره از نیرو‌های سازمان آتش نشانی به همراه تجهیزات به محل اعزام شدند.

او علت حادثه را اتصال سیم کشی اعلام کرد و افزود: آتش به سرعت خاموش و محل توسط آتش نشان‌ها ایمن سازی شد.

احمدی ادامه داد: همچنین دو روز بعد از حادثه مذکور در کوچه اداره کار شهرستان مهاباد ترانس و کابل تیر چراغ برق دچار آتش سوزی شد که این رویداد نیز بلافاصله رسیدگی شد.

پوشش گیاهی پارک جنگلی و تپه باستانی شایگان طعمه حریق شد

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اظهار داشت: دیروز طی تماس تلفنی از سوی شهروندان مبنی بر آتش سوزی پارک جنگلی تپه سیران و تپه باستانی شایگان، نیرو‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد جهت اطفای حریق بلافاصله به محل اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه عامل انسانی و سهل انگاری مهم‌ترین علت بروز این حوادث است، تصریح کرد: آتش نشانان با حضور به موقع حریق ها را مهار و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کردند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه مهار آتش نیم ساعت طول کشید، خاطرنشان کرد: با توجه بە شروع فصل گرما جهت جلوگیری از آتش سوزی پوشش گیاهی شهروندان نهایت احتیاط و مراقبت‌های لازم را به منظور حفظ محیط زیست لحاظ کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری مهاباد در پایان از شهروندان خواست برای آمادگی هرچه بیشتر مقابلە با چنین حوادثی تا جایی کە ممکن است موارد زیر را رعایت کنند:

- حتی المقدور مکان‌های تجاری بیمه نامە آتش سوزی و حوادث غیر مترقبه را داشتە باشند.
- کیت تجهیزات اطفای حریق را برای مکان‌های خدمات عمومی در محل نصب کنند.
- در هنگام عملیات اطفای حریق جهت سرعت بخشی به عملیات و همچنین عدم قابل پیشبینی بودن حوادث تبعی مانند انفجارات و گسترش آتش سوزی و.. از حضور، تجمع و راهبندان اکیدا خودداری شود.
- تجهیزات و اتصالات برقی، گازی و.. حتما بررسی فصلی شدە و در صورت رویت خرابی یا.. نسبت بە ترمیم یا تعویض آن اقدام فوری شود که هرگز حادثه خبر نمیکند.

سازمان آتش‌نشانی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.