ضریب نفوذ اینترنت پهن باندسیار خراسان شمالی به ۱۰۴ درصد رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار استان باوجود ۹۴۰ هزار مشترک اینترنت سیار به ۱۰۴ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی با اشاره به ۱۰۴.۵۷ درصد ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار استان، گفت: در این شاخص خراسان شمالی نسبت به سال ۹۸ ضمن بالا رفتن از میانگین کشوری، با رشد ۱۳ پله‌ای از رتبه ۲۰ به رتبه هفتم کشوری ارتقا یافته است.

مرتضوی افزود: استان خراسان شمالی باوجود بیش از یک‌میلیون مشترک اینترنت اعم از ثابت و سیار و ضریب نفوذ۱۱۱.۷ درصدی حائز رتبه ۱۳ کشوری است.


بیشتر بخوانید


او  بابیان اینکه بهبود زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌ها زمینه توسعه پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته را فراهم می‌کند، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری انجام‌شده و تخصیص سهم قابل‌توجه به استان از قبیل فیبر نوری، ایجاد سایت تلفن همراه جدید روستایی و ارتقای تکنولوژی ایستگاه نسل دوم به نسل سوم و چهارم از محل اعتبارات دولتی و ملی در جهت برقراری عدالت ارتباطی، کاهش شکاف دیجیتال و شکوفایی اقتصادی، تا به امروز تمام شهر‌های استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

مرتضوی گفت: از ۷۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۶۳۴ روستا یعنی بیش از ۸۷ درصد به شبکه تلفن همراه و ۶۱۰ روستا معادل بیش از ۸۴ درصد به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده‌اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.