بحران مهاجران در مدیترانه بار دیگر اوج گرفته است

تلاش مهاجران برای عبور غیرقانونی از مدیترانه در هفته‌های اخیر به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، کشتی نجات اوشن وایکینگ متعلق به سازمان غیر دولتی اس او اس مدیترانه که یکی از معدود کشتی‌های نجات در مدیترانه را در اختیار دارد با اوضاع اورژانسی رو به رو شده است.

تلاش مهاجران برای عبور غیرقانونی از مدیترانه در هفته‌های اخیر به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد افزایش یافته است. به این ترتیب میزان غرق شدن افراد هم افزایش یافته است.

خبرنگار این شبکه گفت: تنها در چهار روز ۵۵۰ نفر توسط کشتی اوشن وایکینگ نجات داده شدند. اکثر این افراد اهل لیبی بودند. در آخرین عملیات نجات که ۲۴ ساعت پیش انجام شد ۳۶۹ نفر در یک قایق نجات داده شدند که به مدت سه روز بدون هیچ کمکی رها شده بودند.

این افراد از سواحل لیبی سوار قایق شده بودند و پس از تحمل شکنجه‌های بسیار ناامیدانه این راه خطرناک را در پیش گرفتند. آن‌ها ترجیح دادند به جای ماندن در لیبی زندگی خود را به خطر بیندازند. سازمان ملل متحد لیبی را از جمله مناطق ایمن دسته بندی نمی‌کند. این کشور در بحبوحه جنگ داخلی است و افرادی که تلاش می‌کنند خود را به اروپا برسانند در این کشور هدف شکنجه و آزار قرار می‌گیرند.

به طور معمول مهاجران نجات یافته توسط اوشن وایکینگ به ایتالیا منتقل می‌شوند. این روند ممکن است چند روز به طول انجامد. مهاجران معمولا در یکی از بنادر ایتالیا قرنطینه می‌شوند و ناچارند چندین هفته را در این وضعیت سپری کنند. شرایط زندگی برای آن‌ها بسیار دشوار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار