روحانی در جلسه هیئت دولت:

ریشه مشکلات برق نبود قدرت سرمایه‌گذاری است/ ۴.۵ میلیارد دلار طرح آب و برق آماده سرمایه گذاری بود که تحریم ترامپ آمد

رئیس جمهور گفت: در موضوعاتی مثل کمبود برق ریشه مشکلات را باید شناسایی کرد و یکی از مشکلات برق، نبود قدرت سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به مشکلات امروز کشور اظهار کرد: همیشه بین وضعیت موجود با وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد و ما با تلاش باید این فاصله را کم کنیم.

روحانی افزود: ممکن است گاهی مشکلی مانند سیل، زلزله و کرونا در کشور به وجود بیاید که قابل پیش بینی نباشد یا پیش بینی دقیق نداشته باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: در موضوعاتی مثل کمبود برق ریشه مشکلات باید شناسایی شود. در برخی موضوعات در کشور باید سرمایه گذاری شود و از اصول اساسی است. در واقع بدون سرمایه گذاری نمی‌توان کاری انجام داد و اگر بگوییم می‌توانیم شعار بی‌محتواست.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری یکی از اصول اساسی است و نمی‌توان بدون سرمایه گذاری کاری را انجام داد؛ اگر قرار است کاری انجام شود نیاز به سرمایه داریم تا بتوانیم تحول اساسی را ایجاد کنیم.

روحانی عنوان کرد: امروز حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار طرح آماده برای سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف داریم که روی آن‌ها مطالعه و کار شده و هزینه‌های آن پیش بینی شده است، ولی مشکلاتی در زمینه سرمایه گذاری داریم.

رئیس جمهور اظهار کرد: در داخل کشور مشکلاتی در زمینه سرمایه گذاری وجود دارد که بعد از هماهنگی قوا و ارگان‌ها با یکدیگر، قابل حل است؛ امیدواریم بعد از ۱۲ مرداد، این مشکلات حل و رفع شود.

وی افزود: در موضوع FATF تا روابط ما با بانک‌ها حل نشود، مشکل خواهیم داشت؛ بیش از ۱۹۰ کشور دنیا در چارچوب FATF هستند و تنها ما و کره شمالی در این چارچوب قرار نداریم؛ در صورت نبود FATF روابط ما با کشور‌های دنیا دچار مشکل خواهد شد و در زمینه سرمایه گذاری با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

روحانی بیان کرد: دهها طرح در سال ۹۹ افتتاح کردیم که حاصل برجام بود چرا که وقتی نفت بفروشیم ۳۸ درصد پول آن وارد صندوق توسعه ملی می‌شود و می‌توانیم سرمایه گذاری‌های مختلف انجام دهیم؛ وقتی صندوق پول نداشته باشد طرح‌های مختلف هم افتتاح نمی‌‌شود.

وی افزود: اگر FATF تصویب شود مشکلات مالی و بانکی ما حل می‌شود؛ وقتی با بانک خارجی نتوانیم ارتباط بگیریم، وقتی صندوق خالی است، وقتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم، نمی‌توانیم سرمایه گذاری کنیم. ۱۵ هزار مگاوات برق تولید شده و آماده است، اما منابع نداریم و ۱۶ هزار مگاوات منابع آن برای تولید برق تامین شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: می‌توانیم FATF را قبول کنیم تا این مشکلات را نداشته باشیم، البته نمی‌خواهیم بگوییم که مشکلات فعلی برق فقط مربوط به جنگ اقتصادی و FATF است؛ اینطور نیست، اما ما در دولت تولید برق داشتیم؛ در دولت‌های قبل یک هزار و ۷۰۰ مگاوات برق تولید می‌شد، اما حالا ۲ هزار مگاوات برق تولید می‌شود. البته  ۱۹ هزار و ۷۳۲ مگاوات برقی که تولید شده برای دولت دوازدهم است.

روحانی گفت: برخی می‌گویند که هیچ نیروگاهی در این دولت ساخته نشده است؛ ما دو نیروگاه را به تازگی افتتاح کردیم؛ مردم می‌شنوند و ما هر روز در حال افتتاح هستیم و کار‌های مختلفی در سراسر کشور انجام می‌شود.

۵ میلیارد دلار درآمد سالانه پتروشیمی است

وی افزود: در سال‌های قبل مشکلات این چنینی در حوزه برق نداشتیم؛ در یکی دو ماه اخیر به این دچار مشکلات شدیم. برخی کشور‌ها مانند چین و آمریکا در برق دچار مشکل شده‌اند و ممکن است در مقطعی در حوزه برق به مشکل برخوردند، ماهم به خاطر خشکسالی و کم آبی دچار این مشکلات شدیم.

رئیس جمهور بیان کرد: طرح‌های ۱۵هزار مگاوات برق معطل فاینانس است و نیاز به پول دارد. پول و منابع ۱۶ هزار مگاوات به طریقی تامین شده است در دست اجراست و ۱۵ هزار مگاوات دیگر آماده است.

روحانی ادامه داد: در همین طرح‌های آب و برق در سال‌های اخیر چهار و نیم میلیارد آماده سرمایه‌گذاری بود که تحریم ترامپ آمد و خروج ترامپ موجب قطع همه این‌ها شد و چهار و نیم میلیارد در طرح‌های آب و برق عقب افتادیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در سال ۹۹، بیش از ۱۱ میلیارد دلار در پتروشیمی سرمایه گذاری کردیم؛ افتتاح‌هایی که در سال ۹۹ انجام شد باعث افزایش سرمایه گذاری شده است؛ ۵ میلیارد دلار درآمد سالانه همین پتروشیمی است.

روحانی گفت: اگر مسئله‌ای پیش می‌آید دولت، مجلس و قوه قضاییه باید مشکل را حل کنیم و کشور را به شکلی نشان ندهیم که به مشکلات لاینحل رسیدیم؛ بله مشکلات وجود دارد؛ شب گذشته مردم مشکلی در قطعی برق نداشتند و این نشان می‌دهد که اقداماتی صورت گرفته است، امروز وزرا اختیاراتی دارند و باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند؛ اگر خاموشی لازم است باید از قبل اعلام شود تا مردم اطلاع کامل داشته باشند.

وی افزود: مصرف برق در سال‌های ۹۸ و ۹۹، ۵۸ مگاوات بوده و در سال ۱۴۰۰ به بالای ۶۰ مگاوات رسیده است؛ گرمای شدید، رشد مصرف برق، مشکلات رمز ارزها، مشکلات در تولید برق عامل شده تا با مشکلات فعلی در حوزه قطعی برق مواجه شویم.

رئیس جمهور گفت: تمام دولت برای مشکلات فعلی کشور تلاش می‌کنند؛ خود وزیر نیرو از این وضعیت ناراحت است؛ دیگران طوری رفتار نکنند که انگار این دولت کاری نکرده است. در همین دولت ۲۰ هزار مگاوات برق اضافه شده است؛ در گفتارمان دقت بیشتری را خرج دهیم، از صدا و سیما می‌خواهیم که در تبلیغات و بیان مسائل به وزارت نیرو کمک کند و از مردم نیز می‌خواهیم مصرف برق خود را کم کنند.

وی خاطر نشان کرد: هفته‌های پایانی دولت است ما می‌خواهیم در شرایطی دولت را تحویل دهیم که یا مشکلات نباشد یا مشکلات کمتر باشد.

روحانی گفت: در حوزه معدن کار بزرگی گرفته که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است، عده‌ای که معادن را به نام خود کرده بودند و ۶ هزار معادنی را که گرفته بودند را پس گرفتیم، این کار بزرگی بود که صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
ریشه مشکلات دقیقا خود شمایی آقای روحانی با تیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هر کی از بی آبی و بی برقی ناراحته از ایران بره مردم ایران تا پای جان پای وطنشان ایستاده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ما لحظه شماری می کنیم برای رفتن روحانی ودارووسته اش
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۲۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
برای همه چیز دلار هست الا برق مردم خواهش میکنم یک ماه آخر صحبت نکن
Iran (Islamic Republic of)
بهادری
۲۱:۴۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
مرسی که اینو گفتی
Canada
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خوب باید یک راهکار داشته باشید دشمن دشمنی میکند شما هر چه میشود میگوید ترامپ چنان کرد آیا دارین پالسهای شکست میفرستین مردبا تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ما را به خیر تو امیدی نیست شرمرسان
برو زودتر
Canada
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ایا نباید برای برنامه ریزی در هر بخشی
تمام احتمالات را در نظر میگرفتید
مثل .تحریم .خشکسالی وووووو
بی برقی و ابی
نشان دهنده اینه که کارامد نیستید
بی برنامه کشور را اداره کرده اید
حتی در یک خانواده .اگر برنامه درست و واقع بینانه نباشد
محکوم به شکست میشود
Pakistan
علی
۱۷:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
من یه سوال از دولت دارم چرا با تولید صفحات خورشیدی و واگزاری انها به مردم برای نصب بروی سقف خانه هایشان کمبود برق را جبران نمیکنید و پول صفحات رو هم زره زره از قبض برق بگیرید چرا این کار را نمیکنید لا عقل طریقه ساختش رو دست مردم دهید........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
تولید این پنلها را هم حتی میتوانستند به بخش خصوصی واگذار کنند....
وقتی کار به این راحتی را که در بعضی روستاها هم آنرا اجراء کرده اند را عملی نمیکنندآدم واقعا" به شک می افتد که شاید قصد حل مشکلات را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۲۱:۴۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
دیگه جایی روی قبض برق مونده برای هزینه گیری تازه؟
به زودی ده هزار تومان بیمهء دیگر رونمایی خواهد شد ..... !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
چرا هسته ای رو محدود کردین مگه با انرژی هسته ای در ایران نمیشه برق تولید کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
40سال تو تحریم هستم هشت سال تو جنگ بودیم اما چنین مشکل بی برقی وبی آبی نداشتیم شما عمدا ودقیقا با برنامه ریزی دقیق و مهندسی دارین ایران آماده تسخیر آمریکا تروریست میکنید وتمام این اهدافتان مهندسی شده تا با اغتشاشات در مقابل رهبری بئیستید از مجلس انقلابی ورئیس جدید قوه قضائیه ورئیس جمهور منتخب خواهش میکنم که به وسیله شرعی و قانونی که یک تکلیف هستش اقدام کنند که اون محاکمه قاطع آقای روحانی و همکارانش به عنوان خائن به وطن که از خیانت رجوی ملعون چینی صدر هم بدتر است انجام بد از باشگاه خبرنگاران کمال تشکر دارم ولطفا این پیام را انعکاس بدین درود بر رزمندگان انقلابی رسانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
۶۰ تن طلای مملکت به فنا رفت ۱۸ میلیارد دلار ارز مملکت صرف واردات غذای سگ وگربه و سنگ پا شد حال میگوئید مشکل برق مملکت عدم سرمایه گذاری است؟
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۳:۵۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ايران 40 سال بود تو تحريم بود دلار رو با 4200 تحويل گرفتي الان داري با 25 تومن تحويل ميدي ..كاري كه دولت روحاني از طريق برجام با مردم كرد مثال اون ضرب المثله كه طرف اومد ابروشو درست كنه زد چشمشم كور كرد .ما قبل از شما داشتيم به سختي زندگي ميكرديم شما با برجام ما رو توباتلاقي انداختي كه خدا ميدونه كي ميتونيم ازش بيرون بياييم. براي ما همون زندگي سخت قبل از دولت روحاني شده آرزو ..انشاالله خدا توي همين دنيا به عذاب كاراتون دچارتون كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
اگر رییس جمهور ایران شجاع باشه و اینقدر التماس گوی غرب نباشه آمریکا از ایران حساب میبره و تحریممان نمیکنه.اصلاح طلبان قدرت طلب و ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
آخه ترامپ چکار داره به صنعت برق ایران.نکنه برق داخل ایران تحریم کرده.به وزیر و کارکنان وزرات نیرو دستور داده در تولید برق کم کاری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
سوء مدیریته نه ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۱۳:۴۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
پس‌چندین‌سال‌مذاکره‌وپذیرش‌برجام‌برای‌چی‌بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
مردم پر مصرف نیستند . مسئولین بیش از حد بی مصرفند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
یک اماری از دستگاهای رمز ارز مجاز بدین تا مردم بدونن چه خیانتی کردین
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۴۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
هرچی می کشیدم از دولتهای اصطبل طلبان می کشیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
چرا نهاد های نظارتی و مجلس با مستندات این فرد رو محاکمه نمیکنن که اینطوری راحت تو رسانه دروغ میبافه و تحویل ملت میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بعد از ۸ سال با این همه بی کاری و تورم تازه متوجه شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
فقط نباش ...دیده نشو این چند مدت رو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خجالت بکش دیگه بابا. اسم تحریم و ترامپ رو دیگه نیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
آقایانی که تعصبی از روحانی حمایت میکنید
دیدید همه مشکلات مردم عمدی بود
دیدید اینا خائنان به ملت بودن

تو کدوم دولت خرید خونه رویا شد؟؟
تو کدوم دولت خرید ماشین پراید حسرت شد؟؟

به خدا تا ده سال پیش با صد میلیون میشد صاحب خونه و ماشین و زن شد...

شما الان میتونید یه موتور سیکلت بخرید ؟؟؟ فقط یه موتور
ماشین و خونه دیگه تو خوابم نمی‌بینیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
همین خبر را در تلویزیون دیدم، کولر های داخل جلسه انچنان روشن بود که پرچم به آن بزرگی را تکان می داد.
چرا خود بزرگواران کولرهاتان را تنظیم نمی کنید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
توجه کردین یکی دو ماهیه خبری از ظریف تو ایران نیست؟؟؟

ینی کجا می‌تونه فرار کرده باشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
آقای روحانی. انگار با طفل ۶ ماهه حرف میزنه. ترامپ ۵ ماه پیش رفت. آقای روحانی در این ۸ سال هشتاد سال به ایران و ایرانی صدمه زدید و عقب انداختید ایران را. این آخریه دارید زورتونو میزنیدها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بیا برو 8 سال یه آجر رو آجر نذاشتی حالا طلب کار هم هستی، بی‌برنامگی، بی مسولیتی، ایجاد یاس در جامعه ولنگاری فرهنگی و اقتصادی و شاه کارهای دیگر که با دادن سیگنال به غربی‌ها و اینکه کجا را تحریم کنند،قطع کردن برق به بهانه های مختلف و اینکه بتوانی دراین یک ماه مردم رو جری کنی و به خیابان بریزی شاهکار جدید توست، تو بدترین رئیس جمهور نه بلکه بدترین آدمی هستی که دلت به حال هیچ کس به غیر از اطرافیانت نمی‌سوزد، آینده تلخ در انتظار توست چون دعای شر مردم همیشه پشت سر توست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
چرا هیچ مسئولی عزم و اراده جدی برای رفع فساد نداره؟ فساد توی ادارات داره موج می‌زنه. چرا توی این کشور هیچکس نمی‌خواد مشکلات رو از پایه و اساس حل کنه؟ آب و برق و کرونا و گرونی و هزار بدبختی دیگه. ظاهراً مسئولین فقط گزارش میدن؛ هیچ تصمیمی برای حل مشکل ندارند. مثلاً یه نمونه‌اش اینه که همه شعار مبارزه با پایان‌نامه فروشی میدن اما کسی نمی‌پرسه چرا دانشجوها به این موسسات پایان‌نامه فروشی مراجعه می‌کنند. دلیلش اینه که استادها با درس ندادن و راهنمایی نکردن دانشجو و مجبور کردن دانشجو به کارهای بیهوده و حاشیه‌ای، باعث میشن دانشجو هیچی یاد نگیره و بخواد پایان نامه و مقاله بخره. چرا هیچکس پیگیری نمی‌کنه؟
همه‌ش میگن با موسسات غیرمجاز برخورد کردیم. آیا فایده‌ای داره؟ الآن خودِ دانشگاه‌ها بزرگترین مانع درس خوندنِ دانشجو هستند. وقتی استادها دانشجوها رو مجبور می‌کنند به کارهای حاشیه‌ای بپردازند و دانشجویی که هنوز درس رو یاد نگرفته، مجبورش می‌کنند مقاله‌های بی‌فایده بنویسه تا به اسم استاد چاپ بشه و حقوقش زیاد بشه، چه انتظاری هست که دانشجو چیزی یاد بگیره. خُب این دانشجوی بدبخت، هیچی یاد نمی‌گیره و فردا هم نمی‌تونه کار کنه. باید بره چند میلیون بده تا براش پایان‌نامه و مقاله بنویسند؛ خدا را خوش میاد؟ چرا نظارت و رسیدگی نمی‌کنید؟
این دانشجو باید به کجا شکایت کنه؟ استاد و مدیرگروه و رئیس دانشکده و رئیس دانشگاه و ... همه جزو خودِ استادها هستند و همه با هم رفیقند. پیش کدوم باید شکایت کنه؟ چرا هیچ نظارتی روی کار استادهای دانشگاه نیست؟ چرا کسی جوابگوی این مشکلات نیست؟ چرا از این همه مسئولین هیچکدوم وظیفه‌ی خودشون نمی‌دونند که به این مشکلات رسیدگی کنند؟ ادارات دیگه هم اینجور مشکلات رو دارند. برای یه کار ساده باید ۱۰ بار مراجعه کنی تا جوابت رو بدهند. چرا هیچکس به دنبال رفع این فسادها نیست؟ آدم حس میکنه مسئولین دوست ندارند این فسادها از بین بره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
فقط توجیه الکی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خدا کنه این چند روزتم زود تموم شه و فقط برو خسه کردی مردم رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
از ناکارامدی و سوء مدیریت شماست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
مگه آقای اردکانی وزیر نیروی جنابعالی نگفت که ساخت نیروگاه هیچ توجیه اقتصادی ندارد
چرا برکنارش نکردی؟؟؟

مگه آقای آخوندی وزیر سابق مسکن نگفت که افتخارم اینه که حتی یک مسکن مهر افتتاح نکردم

اینا می‌خوان واسه ما کار کنند؟؟!

هشت سال به معنی واقعی کلمه کاری واسه ملت نکردین .

..معلوم شد تمام این مشکلات مردم
عمدی و ساختگی بود.ولی عده ای هنوز باور نمی‌کنند...
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۳:۴۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بی مسئولیتی و ناکارامدی خودش رو الکی گردن ترامپ میندازه
فقط برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ای خدا لعنت کنه ترامپ جون و دار و دسته اش را ، بشمار ... خدا لعنت کنه صدام وصدامیان را بشمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
و همچنین خائنان داخلی را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه خائنین داخلی را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
حالا ک بایدن اومده تونستی کاری کنی توی این پنج شیش ماهه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بدبخت انقدر بی منظور نباش این یکی رو هم میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ریشه مشکلات دقیقا خود شما هستین که به بهانه ترامپ تو این هشت سال کشور رو به فلاکت انداختین ما از اول انقلاب تحریم بودیم حاج آقا ولی این وضعی که شما و اطرافیانت درست کردین ربطی به تحریم نداشت و بیشتر به بی لیاقتی شما در اداره کشور مربوط میشد من کارگر با اینکه حقوقم 39 درصد زیاد شد ولی قدرت خریدم نسبت به پارسال کمتر هم شد ؛ من فقط اجاره خونم 50 درصد افزایش داشته که و ................ ؛ ما که ازت نمیگذریم حاج آقا خدا هم ازت نگذره که شدیم مرده متحرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
احسنت.منم ازش نمیگذرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ریشه اصلی مشکلات خود تو هستی لطفا زودتر برو آقای ترامپ شماره ۲ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خدا ریشتان را بکند (نسل تان نابود شود )مسولین که ایران را نابود کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ای بابا بالاخره همه فهمیدیم " اصلاح طلب " یعنی چه...؟!!!!!

*به قول امام (ره) و شهید بهشتی : امان از آخوند آمریکایی که خائن به وطن.. و استقلال و خون شهداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خداروشکر که ترامپ بود وگرنه بی عرضگی هاشونو گردن کی میخواستن بندازن این دولت اصلاحطلبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
به جرأت میشه گفت ریشه تمام مشکلات کنونی دولت روحانی

وگرنه در تمامی دولت های قبلی در حد توانشون کار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
با نظر شما موافق نیستم چون تمام دولتمردان کنونی در تمام دولتهای قبلی یا مجلس‌های قبلی پست و مقام و مسئولیت داشتند
وضعیت کنونی مربوط به یک نفر نیست عملکرد چندین ساله یک سیستم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
مردم باید در انتخابهایشان به کسانی رای دهند که اصل ولایت فقیه را قبول داشته باشند
امام خمینی فرمودند " پشتببان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد"
-
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
انقدر ریخت پاش کردی که به هدفت که خالی کردن خزانه رسیدی . و داری با صدای بلند به دشمن گرا میدهی / البته از غربگرایان همین انتظار هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
مرگ بر غرب پرستان خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
من نمی دانم اگر روی کره زمین امریکا یا ترامپ نبود اینها از بی لیاقتی شون تقصیر را گردن کی می انداختند حتما چون همسایه عربی ما عراقه همسایه شرقی افغانستان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
وقتی صندوق خالی است، وقتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم
پس توان داخلی که ولایت ده‌ها ساله میگه کجای این حرفها هست.
مسئولین نفت باید در ایران به مرحله تولید مواد باارزش برسد بخش علوم مهندسی مثل مهندسی شیمی و علوم پایه دانشگاهها خصوصا شیمی آلی رو چرا پای کار نمی‌آورید.
در ضمن باشگاه پیگیری کنید که چرا اگه الان یه استادی بخاد توی بدست آوری ارزش افزوده از نفت کار کنه باید از مقاله‌های بین‌الملی دست بکشه و این یعنی دیگه سیستم دانشگاه براش ارزش قائل نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
روحانی ۴ سال اول :
همه مشکلات تقصیر احمدی تژاده

روحانی ۴ سال دوم :
همش تقصیر تحریمهای ترامپه

پس تو چکاره بودی ؟ منم اگر رئیس جمهور بودم میتونستم همینجوری ۸ سال رئیس جمهور باشم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۰۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
هشت سال از بهترین دوران زندگیم بخاطردولت بی کفایت روحانی به فنا رفت ..من هر روز بر پدر و مادر کسانی که مملکت رو به این فلاکت رساندند لعنت میفرستم .
Iran (Islamic Republic of)
ssh
۱۲:۳۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
آخه با چه رويي اين حرفاي بي پايه و اساس ميزني؟
8سال دروغ بس نبود؟اين چند روزي كه مونده در سكوت زندگي كن انقد فحش و نفرين واسه خودت نخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
کی تمام می‌شی؟، خسته شدیم از این همه دروغگویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
8 سال وقت ما و خودت رو گرفتی و ملت رو بیچاره کردی
زمان آقای احمدی نژاد دلار نرخ دولتی فقط هزار و پونصد تومن گرون شد
درود بر دکتر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
عجب رویی داری نمیگی عدم مدیریت داریم نمیگی نمیتونم
-
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ریشات ی وقت خراب نشه ماسک بزنی؟روزی چقدر از پول این مردم بدبخت ایران خرج ریشات می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
پس نگید تحریم ها اثر نداشته !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
کمتر با پول ملی جیب های گشادتان را پرکنید که پول برا طرح های ملی بمونه
حسابهای بانکی شما در کشورهای اروپایی پر پول میشه و اینجا ما بدبختا باید نگران این باشیم کی برق میخواد بره که مریض افتاده در خانه رو با باطری ماشین زنده نگه داریم...لعنت بر خائنین به ملت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بخدا نمی دونیم .این تحریمها شده برای همه لولو خور خوره
اگه این .تحریم نبود همچنان گندهای شما معلوم نبود
در عجبم چرا این تحریمها روی حقوق و مزایای وزیر و وزرا و
نمایندهای مجلس و شورای شهر و آدمهای مفت خور از
بیت المال اثر نداشت چرا حقوقشان قط نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
همه اینا از بی تدبیری دولت و مسئولینه
-
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بخند بخند بازم بخند نوبت مردم ایران هم میشه!!
-
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
هشت سال خندیدی به ریش مردم .ایران ما را نابود کردی حالادیگه برید مملکت خودتون.لطفا
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۲:۳۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
منظورت انگلیسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
پیش اربابش ملکه انگلیس، هست سال در انگلیس درس براندازی خوند، و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
چند درصد اش به خاطر سوء مدیریت بوده و چند درصدش به خاطر تحریم؟؟
لطفاً این سوال ها رو از متخصصین بپرسید تا معلوم بشه مدیریت بد چه بلایی می تونه به سر کشور بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
زمانی که هر روز دلار رو گرون می کردین و با لذت دست تو جیب مردم می کردین باید به فکر می بودین. هنوز هم دست بردار نیستین و برای تامین مخارجتون باز هم دلار رو گرون می کنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بعد ۴۰ سال میگه ریشه مشکلات باید شناسایی شود خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خداروشکر یه هفته دیگه از شرت راحت میشیم
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
از بی کفایتی شماهاست کشور به این بزرگی برق نداشته باشه باید خون گریست و خجالت آوره بریم از کشورهای آذربایجان و ارمنستان برق بخریم من اگه جای توی روحانی بعنوان رئیس جمهور بودم خودمو دار میزدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بالاخره ما متوجه نشدیم که شما امکان سرمایه گذاری در طرح های مختلف را دارید یا نه؟ اگر ندارید پس سرمایه این همه طرح هایی که افتتاح می کنید و به آنها می نازیداز کجا آمده؟
نه آقای رئیس جمهور من فکر نمی کنم مشکل ما مشکل سرمایه گذاری باشه. مشکل ما مشکل بی کفایتی شما و تیم دولت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
وقتی کشوری با یه تحریم تمام زیرساخت هاش و رو ساخت هاش به فنا میره و در حقیقت به فنا میره و شمایی که رئیس جمهوری (البته مردم سر سوزن تورو به عنوان رئیس جمهور قبول ندارند) چرا تحریم شروع شد لاف اومدی که ترامپ با دم شیر بازی نکن ن ن ن ن؟نمیدونستی به فلاکت میندازی کشور رو با این حرفهای صد من یک غازت.البته برای تو و مسئولین بی لیاقتت که سر سوزن مشکلی نیست.بیت المال رو غارت میکنید جیبتون ماشاللله پر از پوله.این مردم بدبخت هستند که ماه به ماه هزینه هاشون بیشتر میشه و سفرشون تنگ تر.الهی نفرین تک تک مردم تو زندگی حال و آیندتون بی کفایت های از خدا بیخبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
مدیریت نبود وگرنه تحریم بهانست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ریشه مشکلات در برجام بدون فکر و شجاعت است. اگر برجام نبود شاید الآن برق هسته ای داشتیم و حتی ارزانتر هم داشتیم.
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۲:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
طبق نظر کارشناسان و اهل فن تحریم ها فقط 30% باعث ایجاد شرایط کنونی میباشند و 70% بقیه مربوط به بی تدبیری مسئولان اجرایی کشور میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
میشه بری تموم بشی روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
تا موقعیکه اویزان طناب پوسیده برجام بشی نتجش هم همینه !!! اخر بی تدبیری وندانم کاری !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خدایا این حراف چرا تموم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خوبه که ترامپ اومد ی بهونه وجود داره...
آخرین اخبار