امام جمعه قزوین:

توانمند سازی محرومان در اولویت فعالیت‌های بنیاد مستضعفان باشد

امام جمعه قزوین گفت: توانمند سازی محرومان جامعه در اولویت فعالیت‌های بنیاد باشد تا انسان‌ها با تلاش و اراده خود مشکلات را برطرف کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در دیدار مجتبی مولوی مدیرکل حوزه ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان افزود: باید توانمند سازی محرومان جامعه در اولویت فعالیت‌های بنیاد باشد تا انسان‌ها با تلاش و اراده خودشان مشکلات را برطرف کنند که در نتیجه باعث محرومیت‌زدایی و حفظ کرامت و شخصیت در آن‌ها می‌شود و اقدام بنیاد در رفع موانع تصرف مشروع زمین‌های کشاورزی در همین راستا است.

وی گفت: استان قزوین دارای فرصت‌های عظیمی است و نقطه نقطه استان فرصت‌های زیادی برای تولید و اشتغال دارد که باید در برخی عرصه‌ها به آن نگاه ملی داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: به‌طور مثال مناطق کوهستانی و سلسله جبال البرز در استان ما بستر فوق‌العاده‌ای برای زنبورداری و گیاهان دارویی است که شاید مردم ساکن در آن منطقه دارای محرومیت باشند و اگر سه عنصر سرمایه، مدیریت و نیروی انسانی فراوان در کنارهم قرار بگیرند نتایج چشمگیری به وجود می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به معضلات دشت قزوین تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سفرشان به استان توجه ویژه‌ای به دشت قزوین داشتند، اولین کاری که باید در این دشت صورت بگیرد جلوگیری از فرونشست زمین و برداشت‌های بی‌رویه آب است که شاید مستقیما در ماموریت‌های بنیاد نباشد، ولی به طور غیر مستقیم وجود دارد و البته هرکدام از این دغدغه‌ها قطعه‌ای از نقاشی زیبای جمهوری اسلامی است که همه‌ی ما به نوعی مسئولیت داریم.

امام جمعه قزوین کشف استعداد‌های انسانی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: گاهی دیده‌ایم که فرزند یتیمی شرکت بزرگی تاسیس می‌کند و در کار خود الگو می‌شود و باید محرومانی که شما به آن‌ها رسیدگی می‌کنید و زمین در اختیار آن‌ها می‌گذارید ببینید چه استعداد‌هایی برای پرورش و بالندگی دارند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان هم در ابتدای این دیدار، خدمت به مردم محروم و مستضعف را یکی از آرمان‌های شهدا خواند و گفت: کشور ما نیاز به تلاش و رسیدگی دارد که همه دستگاه‌ها باید در این راستا حرکت کنند.

مجتبی مولوی افزود: بنیاد مستضعفان در هرجایی که احساس کرده می‌تواند گره‌ای از مشکلات مردم باز کند ورود کرده است و در بحث اخیر کرونا هم به مجموعه بهداشت و درمان کمک‌های قابل توجهی انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار