کرونا دلتا بیخ گوش مردم خراسان جنوبی / مردم هشدارها را جدی تر بگیرند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس دلتای هندی درصورت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد افزایش موارد مبتلا به کرونا دلتا در استان خواهیم بود.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با کاهش موارد بستری بیماران کرونا مثبت در اردیبهشت ماه حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده است.

او افزود: با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس دلتای هندی درصورت بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی روز به روز شاهد افزایش موارد مبتلا به کرونا دلتا در استان خواهیم بود.

شریف زاده با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی موارد شناسایی کرونا مثبت نسبت به مدت مشابه خردادماه اظهار کرد: سربیشه با ۲۶ مورد جدید در شبانه روز گذشته به عنوان دومین شهرستان در موارد مبتلا شناسایی شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: وضعیت کرونایی شهرستان‌های سربیشه و درمیان با توجه به سفر‌های مکرر از استان سیستان و بلوچستان به این شهرستان‌ها بسیار نگران کننده است.

او با اشاره به حساس بودن وضعیت این دو شهرستان ادامه داد: این موضوع می‌تواند پیک بعدی را در این شهرستان‌ها جدی‌تر کند و چه بسا شهرستان‌های نارنجی را به قرمز شدن و شهرستان‌های زرد را به سمت رنگ نارنجی پیش ببرد.

شریف زاده با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون در استان بیان کرد: هم اکنون گروه دوم سالمندان بالای ۷۰ سال درحال دریافت واکسن هستند که به محض ورود محموله جدید واکسن، واکسیناسیون گروه سوم بالای ۷۰ سال آغاز می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.