۲۱ هزار دانش آموز پایه نهم در کردستان انتخاب رشته می‌کنند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: امسال قرار است ۲۱ هزار دانش‌آموز پایه نهم در استان کردستان انتخاب رشته کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به روند اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اظهار داشت: خانواده‌ها باید با مراجعه به سایت همگام که از طریق مدرسه به آن‌ها اطلاع رسانی شده است، فرم های شماره ۶ و هفت که جنبه مشورتی و عملکردی داشته و استعداد و عملکرد تحصیلی دانش آموز را نشان می‌دهد دریافت کنند.

او با تاکید بر اینکه پس از دریافت و تکمیل فرم با توجه به اولویت کسب شده در برگ انتخاب رشته و علاقه دانش‌آموز، نسبت به ثبت نام اقدام شود، ادامه داد: فرم‌ها به صورت اینترنتی هم از مدرسه مبدا و هم از مدرسه مقصد قابل دریافت بوده و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و تبلیغی برای دانش آموزان مهم است و ضروری است خانواده‌ها در انتخاب رشته تحصیلی فرزندانشان به توانایی، استعدادها، علاقه، رغبت و بازارکار توجه کنند.

نریمانی یادآور شد: با توجه به اینکه ثبت نام بر اساس کسب اولویت توسط دانش آموز است و برای رشته‌های علوم تجربی، انسانی و فنی و حرفه‌ای اولویت "الف و ب" و برای رشته‌های ریاضی و کاردانش فقط اولویت "الف" مدنظراست، لذا مدیران مدارس از زمان شروع ثبت نام تا ۳۱ تیر جاری دانش آموزانِ اولویت "الف" را ثبت نام کرده و از اول تا ۱۵ مرداد در صورت وجود ظرفیت، دانش آموزان اولویت "ب" ثبت کنند.

او افزود: دانش آموزانی که نتوانستند هیچ اولویتی را کسب کنند باید در شاخه کاردانش ثبت نام شوند یا در صورت وجود ظرفیت می‌توانند شهریورماه در امتحان تعیین رشته شرکت کنند.

نریمانی اضافه کرد: همچنین دانش‌آموزانی که یک یا چند رشته در نمونه برگ مربوطه کسب کرده، ولی رشته آنان در آموزشگاه روستای محل سکونت وجود ندارد با نظرکمیته هدایت تحصیلی شهرستان به رشته موجود در آموزشگاه محل سکونت هدایت خواهند شد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: مراکز و هسته‌های مشاوره در این ایام آماده خدمات دهی راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه انتخاب رشته تحصیلی هستند.

او یادآور شد: کانال‌های ویژه‌ای هم در شبکه شاد در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان اطلاعات کافی و لازم را برای انجام فرآیند هدایت تحصیلی، آشنایی با مشاغل و نهایتا انتخاب رشته مطلوب داشته باشند.

نریمانی درباره زمان اجرای هدایت تحصیلی نیز گفت: فرآیند اجرای هدایت تحصیلی از اوایل آبان ماه آغاز شده است و برای مراحل پایانی بستگی به سرعت عمل منطقه دارد و به محض اینکه نتایج امتحانات نهایی بارگذاری شود، فرم هدایت تحصیلی در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

استان کردستان حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.