خراسان شمالی استان برتر در سوادآموزی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت:خراسان شمالی براساس ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی رتبه برتر کشوری را سال تحصیلی گذشته در زمینه ارتقای سواد کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ملیحه یغمایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: این استان براساس ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی رتبه برتر کشوری را سال تحصیلی گذشته در زمینه ارتقای سواد کسب کرد.

یغمایی افزود: سازمان نهضت سوادآموزی در قالب شورای‌عالی پشتیبانی سواد آموزی هر سال ارزیابی جامعی از عملکرد استان‌ها با توجه به شاخص‌ها و معیار‌های استاندارد و محور‌های تدوین شده، انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید


او  گفت: از جمله شاخص‌های تعیین شده سازمان نهضت سوادآموزی اجرای طرح‌های ابلاغی، خلاقیت و مدیریت، بهبود کیفیت، اجرای مسابقات، مشتری مداری، گسترش مراکز یادگیری محلی، برنامه‌های عملیاتی و صیانت از سوادآموزی است که استاندارخراسان شمالی هم به عنوان استاندار برتر در سال ۹۹ انتخاب شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی افزود: بر اساس آمار‌های رسمی نرخ باسوادی خراسان شمالی که طبق استاندارد از سن ۱۰ تا ۴۹ سال اندازه‌گیری می‌کند در سال ۹۹ به ۹۷درصد رسیده است.

یغمایی اظهار داشت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر بی‌سواد و کم سواد در اجرای طرح ارتقای باسوادی و براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان نهضت سوادآموزی و استانداری جذب شده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی افزود: حدود ۷۶ درصد از تعداد بی‌سواد و کم سواد جذب شده در این طرح را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.