نگاهی به تاریخچه دربی‌های جام حذفی

پنجشنبه شب، دربی ۹۶ میان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های جام حذفی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۶ به مصاف هم می‌روند.

سرخابی‌های پایتخت، برای پنجمین مرتبه در جام حذفی مقابل هم قرار می‌گیرند.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس، برای نخستین بار در دربی جام حذفی و در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۷ در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند، که این دیدار در وقت‌های عادی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی سرخپوشان توانستند رقیب خود را از میان بردارند.

دومین دیدار این ۲ تیم در جام حذفی، ۲۰ تیرماه سال ۱۳۷۸ برگزار شد که در روز فینال، پرسپولیس با گل‌های مهدی هاشمی‌نسب و افشین پیروانی در مقابل تک گل سهراب بختیاری‌زاده برای استقلال، توانست با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد و عنوان قهرمانی مسابقات جام حذفی را به دست بیاورد.

پرسپولیس و استقلال در سومین بازی تاریخ جام حذفی خود، ۱۸ آذر سال ۱۳۹۰ در مرحله یک چهارم نهایی با هم رو به رو شدند که آبی پوشان با گل‌های مجتبی جباری (۲ گل) و اسماعیل شریفات پرسپولیس را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دادند.

آخرین دربی جام حذفی، ۵ شهریور سال گذشته برگزار شد که بازی در وقت‌های اضافه با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید و استقلال توانست در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز شود و به فینال صعود کند.

پرسپولیس و استقلال هر کدام ۲ برد در جام حذفی به دست آورده‌اند. باید منتظر ماند و دید که نتیجه دربی ۹۶ که پنجشنبه شب برگزار می‌شود، به سود کدام یک از این ۲ تیم به پایان می‌رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار