مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

ارتقای کیفیت مرغ و فرآورده‌های حاصل از آن

عزیزی از ارتقای سلامت و کیفیت مرغ و فرآورده‌های حاصل از آن خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین عزیزی، مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: گوشت مرغ به عنوان یکی از مهمترین و متنوع‌ترین منابع پروتئین مورد توجه افراد جامعه است. اهمیت مصرف گوشت مرغ، ارتقا سلامت و کیفیت آن بسیار از دیدگاه بهداشتی، تغذیه‌ای و اقتصادی برای مراجع ناظر، تولیدکنندگان و نهایتاً مصرف کنندگان مورد توجه است.

او افزود: مصرف مرغ اغلب توسط قطعه بندی‌ها و بصورت بسته بندی تولید و عرضه می‌شود، در مصارف صنعتی و در کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی نیز از مرغ به عنوان ماده اولیه مصرفی در انواع فرآورده مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین حفظ و ارتقا سلامت بهداشتی محصول و رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی مراجع ناظر مربوطه درکلیه مراحل تولید تا عرضه؛ ضامن سلامت مصرف کنندگان این گروه از محصولات غذایی است.

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: از نظر ایمنی و بهداشت این فرآورده بصورت خام؛ مرغ‌های تولیدی با توجه به دستورالعمل ابلاغی مربوط به ارتقا سلامت مرغ و با توجه به درجه بندی‌های مختلف که موارد اساسی در سلامت آن لحاظ شده است.

او با تاکید بر اینکه از منظر بهداشتی مصرف گوشت مرغ با چربی کمتر و پروتئین بالاتر به لحاظ سلامت مصرف مورد توجه سازمان غذا و دارو است، گفت: توسعه عرضه مرغ سایز که دارای چربی کمتری باشد می‌تواند در ارتقاء و سلامتی افراد بسیار موثر باشد.

عزیزی افزود: تولید کنندگان این عرصه، ملزم به رعایت حدود مجاز مندرج در ضوابط ملی هم برای گوشت مرغ بصورت خام و هم در محصولات فرآوری شده هستند. در این فراورده‌ها رعایت تمامی ویژگی‌های فرآورده نهایی با توجه به نمونه برداری‌های ادواری از محصولات تولیدی در کارخانه‌های مذکور و همچنین توسط ناظرین بهداشتی از سطح عرضه، مرتبا کنترل و پایش و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار