واکنش ایران به دخالت‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی در قبال اعتراضات اخیر در کوبا

سخنگوی وزارت خارجه مواضع کشورمان درباره دخالت‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی در قبال اعتراضات اخیر در کوبا را تبیین کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص دخالت‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی در قبال اعتراضات اخیر در کوبا با محکوم کردن هرگونه دخالت در امور داخلی این کشور، خواستار پایان فوری تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه دیگر کشور‌ها از جمله کوبا شد.

وی افزود: کوبا برای بیش از شش دهه با تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا مواجه بوده که اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم این کشور را بویژه در شرایط پاندمی کرونا با شرایط بغرنجی روبرو کرده است.

خطیب زاده اظهار کرد: در این شرایط که ایالات متحده خود مسئول اصلی مشکلات عدیده ایجاد شده برای مردم کوبا محسوب می‌شود، در قامت حامی اعتراضات کوبا ظاهر شده و با نقض آشکار قواعد تصریح شده بین المللی در صدد دخالت در امور داخلی این کشور برآمده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مواضع اصولی خود ضمن تقبیح تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که عامل مهمی در سختی‌های اقتصادی مردم کوباست، هرگونه دخالت در امور داخلی این کشور را محکوم کرده و بعنوان کشوری که با تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه ایالات متحده آمریکا مواجه است، با مردم و دولت کوبا اعلام همبستگی نموده و خواستار پایان فوری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کوباست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
انتخابات برگزار کنن تا مجبور بشن تحریما رو وردارن
آخرین اخبار