کرسی‌های آزاد اندیشی زمینه‌ای برای توانمندی دانشجویان

سرپرست تیم ژرف اندیشان دانشگاه آزاد گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی، باعث افزایش توان مناظره و گفتمان سالم در دانشجویان شده است.

حامد هاشمی نژاد، سرپرست تیم ژرف اندیشان دانشگاه آزاد شهر قدس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امسال کرسی‌های آزاد اندیشی برای اولین بار در دانشگاه بزرگ آزاد برگزار شد و این رقابت بین حدود ۶ هزار نفر در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و هنر و معماری شکل گرفت. تیم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اقتصادی در کشور مقام دوم را کسب کرد.

او ادامه داد: نکته بسیار مهم در کرسی‌های آزاد اندیشی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر دایر کردن این کرسی هاست که امسال این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه دانشگاه آزاد محقق شد.

هاشمی نژاد افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی باعث شد که دانشجویان از توان مناظره کردن و ایجاد یک گفتمان سالم برخوردار شوند و این نکته بسیار مهم است، چون اگر قرار باشد درباره مسئله یا طرحی نظریه پردازی صورت بگیرد دانشجو باید قدرت دفاع از نظریه خود را داشته باشد و کرسی‌های آزاد اندیشی این توانمندی را به دانشجو‌ها خواهد داد.

او گفت: تمام استان‌ها و شهرستان‌های دیگر کشور در مسابقات کرسی آزاد اندیشی شرکت کردند و دانشجویان سطح بسیار بالایی در این مسابقات داشتند و توانمندی دانشجویان در این زمینه سطح رقابت‌ها را به مراتب بالاتر از حد تصور برد.

سرپرست تیم ژرف اندیشان دانشگاه آزاد شهر قدس تصریح کرد: در این دوره از مسابقات کرسی‌های آزاد اندیشی انتقاداتی صورت گرفت که کاملا به جا و مناسب بود اما به دلیل اینکه برای اولین بار این مسابقات در کشور برگزار می‌شد، قابل چشم پوشی بود، چون در سطح بسیار وسیعی انجام شده بود و بنابراین احتمال وجود خطا‌ها و اشکال‌هایی وجود داشت.

او ادامه داد: به طور کلی مسابقات کرسی‌های آزاد اندیشی بسیار عالی برگزار شد به دلیل اینکه باعث افزایش توانمندی دانشجویان و همچنین دانشگاه شد، این موضوع زمینه مناسب را برای برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی فراهم کرد که ایجاد این کرسی‌های نظریه پردازی یکی از دغدغه‌های من و همکارانم است.

او گفت: کرسی‌های آزاداندیشی دنباله جدا نشدنی کرسی‌های نظریه پردازی است و اگر اجرا نشوند، کرسی‌های آزاد اندیشی ناقص باقی می‌مانند.

هاشمی نژاد بیان کرد: موضوعی که تکمیل کننده کرسی‌های آزاد اندیشی در آینده است، اجرای کرسی‌های نظریه پردازی پس از آن است که بالتبع تخصصی‌تر خواهد شد و باعث به چالش کشیدن دانشجویان می‌شود. دانشجویان باید جلسه‌های ویژه‌ای را با هم تیمی‌های خود برگزار کنند و طرح‌های علمی و کاربردی را به خوبی بررسی کنند به دلیل اینکه اگر این طرح‌ها از پشتوانه خوبی برای اجرا برخوردار نباشند توسط داوران این مسابقات رد خواهند شد.

او افزود: امید است که تمام جامعه دانشگاه آزاد بتوانند، گره‌ای از مشکلات به واسطه طرح‌هایی که دانشجویان توانمند دانشگاه آزاد ارائه می‌دهند، باز کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار