آزادی:

مدیریت بحران فارس برای مقابله با هرگونه حوادث جوی آماده باش است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: همه دستگاه‌های متولی استان و عضو ستاد مدیریت بحران به دلیل پیش‌بینی وقوع سیل احتمالی در وضعیت آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: باتوجه به گزارش هواشناسی، سامانه‌ای بارشی همراه با رعد و برق، رگبار و وزش باد شدید از بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه وارد کشور و فارس و خصوصا مناطق جنوبی این استان خواهد شد.

او با بیان اینکه احتمال بارش تگرگ و وزش باد موقت در استان فارس وجود دارد،گفت: در پی احتمال بروز این شرایط اقداماتی در استان در زمینه آگاه سازی و اطلاع رسانی به اهالی فارس و دستگاه‌های مختلف انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه اخطار‌ها و هشدار‌های لازم به تمام مجموعه‌های متولی داده شده است، اضافه کرد: ارگان‌ها و نهاد‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان اکنون در آماده باش کامل قرار دارند.

او به اهالی استان فارس هشدار داد و گفت: طی روز‌های آتی مردم اهالی فارس و خصوصا عشایر و کشاورزان باید رعایت نکات ایمنی را مدنظر داشته باشند.

آزادی ادامه داد: جمع آوری محصولات کشاورزی و جلوگیری و عدم تردد و اسکان مردم در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط کامل در سفر‌های برون شهری توسط رانندگان، عدم صعود به ارتفاعات استان از مواردی است که شهروندان فارس باید طی چند روز آتی به آن‌ها توجه داشته باشند.

او اظهار داشت: خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره خصوصا در مناطق جنوبی استان مدنظر باشد.

او اضافه کرد: فعالیت سامانه بارشی اغلب در مناطق جنوبی استان فارس خواهد بود و باید ساکنین این مناطق در خصوص رعایت نکات ایمنی توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص احتمال سقوط درختان، تابلو‌ها و اجسام نیز در پی احتمال وزش باد شدید هشدار داد و افزود: مدیریت‌های شهری و مردم در خصوص ایمنی کامل تابلو‌های شهری، بیلبورد‌ها و خصوصا ساز‌های موقت ناایمن توجه داشته باشند که باتوجه به احتمال وزش باد شدید در روز‌های آتی از حوادث و خطرات احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار