خسارت خشکسالی به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون ۷۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی سال زراعی امسال به کشاورزان استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون براساس برآورد‌های انجام شده پرداخت ۸۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به کشاورزان استان مورد تایید قرار گرفته است.

او افزود: از مجموع ۸۰ میلیارد تومان، تاکنون ۷۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان خوزستان پرداخت شد و با پیگیری‌های انجام شده، پرداخت باقیمانده خسارت سیل ۹۸ که ۳۸۰ میلیارد تومان است، به زودی انجام می‌شود.

امیری زاده با اشاره به اینکه امسال به علت کمبود بارندگی و آب مخازن پشت سد‌ها کشت شلتوک در خوزستان انجام نمی‌شود و کشت‌های جایگزین به جای آن صورت خواهد گرفت، بیان داشت: در جهت تامین آب دام‌ها، استخر برای گاومیش در حمیدیه ایجاد و این آمادگی وجود دارد که این استخر‌ها در شهرستان‌های شوش، دشت آزادگان وهویزه هم ایجاد و در تیرماه ۴۸ هزار تن علوفه نیز برای دام‌ها در حال توزیع است.

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: باید در جهت حل مشکلات خوزستان مسئولان مربوطه مطالبه گر و پیگیر باشند و طوری نباشد که در استان کشت شلتوک ممنوع باشد، ولی در استان‌های دیگر این کشت انجام شود.

او افزود: در موضوعات پیگیری مشکلات خوزستان باید همصدایی بین مسئولان باشد و با یک صدا در جهت حل مشکلات استان تلاش و کوشش کنیم.

فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان گفت: امسال در دراز مدت در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۶۶ درصد کاهش بارندگی در استان داشته ایم و امسال ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب برای کشت تابستانه اختصاص یافته است.

او بیان داشت: در صورت ادامه یافتن کشت شلتوک در خوزستان برای تامین آب شرب، کشت‌های فصلی و سالیانه، آب دام‌ها و تالاب هورالعظیم دچار مشکل خواهیم شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.