آماده باش ۲۵ هزار نیروی نظامی برای مقابله با نا آرامی‌ها در آفریقای جنوبی

رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد ۲۵ هزار نیرو‌ی نظامی برای مقابله با ناآرامی‌ها در کشورش به حال آماده باش در آمده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد ۲۵ هزار نفر از نیرو‌های نظامی خود را برای جلوگیری از ناآرامی‌ها به حالت آماده باش در آورده است.

او گفت: اجازه نمی‌دهیم که با هرج و مرج کشور تصرف شود. پس از حوادث خشونت آمیزی که رخ داد و گسترش ناآرامی‌ها، این اختیار داده شده تا با هرگونه هرج ومرجی مقابله شود. بیش از هرچیز نگران تنش‌های نژادی هستیم.

 دستگاه‌های اطلاعاتی آفریقای جنوبی اعلام کردند در تجمع‌های خشونت‌آمیزی که پس از بازداشت جاکوب زوما، رئیس جمهور سابق این کشور تاکنون ادامه دارد‏، شش نفر در استان‌های کوازولا-نات (KZN) و گوتنگ Gauteng کشته شدند.

بر اساس این گزارش، ناآرامی‌ها کمی پس از آن آغاز شد که جاکوب زوما چهارشنبه گذشته به جرم سرپیچی از دستور دادگاه به ۱۵ ماه زندان محکوم شد.

در برخی مناطق فقیر نشین بیش از هزار و ۲۰۰ نفر بازداشت شدند. به ایستگاه رادیویی آفریقای جنوبی هم حمله‌ شد و همچنین برخی از مراکز واکسیناسیون نیز به علت ناآرامی‌ها تعطیل شدند.

در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز برای کمک به نیرو‌های پلیس آفریقای جنوبی اعزام شدند اما در مقابل حجم خشونت تاثیری نداشته است.

به دنبال آغاز محکومیت زندان جیکوب زوما، ژوهانسبورگ شنبه شب و یکشنبه صبح صحنه ناآرامی‌ها و غارت مغازه‌ها و بسته شدن راه‌ها بود. زوما اتهامات فساد گسترده در دوران مسئولیت خود را رد کرده است. او تا سال ۲۰۱۸ رئیس جمهور آفریقای جنوبی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار