وزیر بهداشت:

زمان بازگشایی مدارس قابل پیش بینی نیست/ وضعیت قرمز، اما انگار آبی است و کسی حرف گوش نمی‌کند

نمکی ضمن ابراز نگرانی به دلیل عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: با توجه به خیز پنجم کرونا زمان بازگشایی مدارس اکنون قابل پیش بینی نیست.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه بازدید سرزده از مرکز واکسیناسیون ایرانمال در غرب تهران، اظهار کرد: به دلیل عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بسیار نگران هستیم، همکاران در بخش سلامت بسیار تحت فشار هستند.

وی تاکید کرد: عدم رعایت نکات بهداشتی ما را گرفتار کرده است و اگر رعایت رعایت نکنند گرفتارتر خواهد کرد.

وزیر بهداشت افزود: وقتی جایی را قرمز اعلام می‌کنیم ، گویی شرایط آبی است و کسی گوش به حرف نمی‌دهد. نه مردم عزیز، مردم همیشه همراه بودند و ما از باقی بخشها که باید کمکمان کنند انتظار داریم که بیشتر از این کمک کنند و ما را در این معرکه تنها نگذارند.

نمکی درباره تکلیف بازگشایی مدارس با توجه به خیز پنجم کرونا و سفرهای تابستانی احتمالی هموطنان، گفت:  بازگشایی مدارس اکنون قابل پیش بینی نیست،  امیدواریم بتوانیم با واکسیناسیون معلمان به عنوان یک گروه آسیب پذیر و رعایت پروتکل‌ها بتوانیم مدارس را بازنگه داریم، امیدواریم.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
فقط می خواهن معلمان را واکسن بزنند چون که معلمان گروه آسیب پذیر هستند!!! پس دانش آموزان آسیب پذیر نیستند ؟!!!! اولیای دانش آموزان آسیب پذیر نیستند ؟!!! رانندگان سرویسهای مدارس آسیب پذیر نیستند ؟!!!! خادمین مدارس و خانوادشون آسیب پذیر نیستند ؟!!! کرونا فقط برای معلمان خطرناک است ولی برای دانش آموزان و اولیای دانش آموزان و دیگران خطرناک نیست !!! این چه طرز فکر بی عدالتانه و تبعیضگرانه ایست که در کشور راه انداخته اید بازگشایی مدارس زمانی باید باشد که خیال همه مردم از رفع کامل کروناهای مختلف و دلتاهای مختلف راحت باشد و تا آن زمان باید دانش آموزان و دانشجویان در فضای مجازی و از طریق تلویزیون آموزش ببینند نه از طریق حضوری ریسکش بسیار بالا است و اگر یک کودک خدای نکرده آلوده و بیمار شود همه دانش آموزان آن مدرسه را می تواند آلوده و بیمار کند همه خانوادشو می تونه آلوده کند همه باید مصونیت و امنیت ایمنی بهداشتی سلامتی داشته باشند در یک مکان آموزشی نه تنها کادر مربیان مدارس هر وقت همه جامعه واکسن زدند و واکسنهاتون نسبت به همه کروناها و دلتا پلاسها مقاوم بود و دیگر کسی بیماری کرونا را نگرفت اون وقت اجازه دارید مدارس را بازگشایی کنید اگر نه عقوبتش و دودش در چشمان خودتان خواهد رفت شماها اگر مدیریت بحران در شرایط اضطراری بلد بودید و مدیر و مدبر مقتدر و خردمند بودیت تا حالا کرونا مثل کشور چین جمع شده بود رفته بود پی کارش و مثل کشور چین دیگر کسی ماسک هم نمی خواست بزند و کرونا رو در یک شهرشون ووهان چین جمعش کردند پهناوری کشورشان و جمعیت کشورشان هم نسبت به کشور ایران اسلامی چندین بار بیشتر است مرزهای کشورشان هم از ایران اسلامی بسیار بسیار بسیار گسترده تر است و رفت و آمدشان به سر تا سر جهان بسیار بیشتر از ایرانیان است ، شما حق ندارید مدارس رو بازگشایی کنید هر وقت شرایط برای همه مردم از کودکان تا بزرگسالان سفید و بی خطر شد آن زمان حق دارید مدارس را بازگشایی کنید در غیر این صورت حق ندارید مدارس را بازگشایی کنید مگر جان و مال مردم مسخره دست شما بی خردان است که مداوم براشون تصمیمات مندرآوردی پر ریسک می گیرید مردم توی همین جامعه دارن زندگی می کنند و آمار بیماران و کشته شدگان کرونایی را دارند می بینند و می شنوند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه پیشگیرانه خداپسندانه .
آخرین اخبار