سازمان ملل خواستار اقدام سریع برای انتصاب نخست‌وزیر جدید در لبنان شد

سازمان ملل بحران فعلی لبنان را بی‌سابقه خواند و خواستار اقدامی فوری برای تشکیل کابینه جدید در این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، یوانا ورونسکا، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان، از عدم توانایی رهبران لبنان در توافق برای تشکیل فوری دولت برای مقابله با چالش‌های پیش روی این کشور ابراز تأسف کرد.

او در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به شکست مقامات در تشکیل کابینه جدید، طبق قانون اساسی لبنان، باید سریعاً نخست‌وزیری انتصاب شود تا بتواند دولتی را تشکیل دهد که توانایی اجرای اصلاحات لازم را داشته باشد و باعث بهبود اوضاع لبنان قبل از انتخابات ۲۰۲۲ شود، که باید در آن شفافیت و صداقت باشد.»

هماهنگ‌کننده ویژه با اشاره به اینکه لبنان با بحران بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است، گفت: «اگرچه هنوز امید‌هایی وجود دارد، اما دیگر فرصتی برای تلف کردن نداریم.»

او همچنین خواستار اقدام فوری در راستای منافع ملی بنان برای پاسخگویی به نیاز‌ها و خواسته‌های افرادی شد که بیشترین بها را برای این بحران می‌پردازند.

ورونسکا در پایان یادآوری کرد که سازمان ملل در برهه حساس کنونی، کنار لبنان خواهد بود.

فرمانده ارتش لبنان: اوضاع به‌شدت رو به وخامت است

این درحالی است که امروز همچنین جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان نیز درباره وضعیت کنونی لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: «اوضاع به‌شدت رو به وخامت است و تنش‌ها در حال افزایش است. ما باید امنیت لبنان را حفظ و از وقوع آشوب جلوگیری کنیم.»

ساعاتی پس از استعفای سعد الحریری از تشکیل کابینه، خیابان‌های لبنان بار دیگر شاهد اعتراض و ناآرامی است.

بعد از انفجار بندر بیروت در سال گذشته و استعفای حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان، سعد الحریری و میشل عون، هنوز هم برای تشکیل یک دولت با هم به نتیجه نرسیده‌اند و این امر موانعی را در روند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد کرده است. در عین حال دخالت‌های برخی از کشور‌ها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی در لبنان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار