نتانیاهو، ترامپ را برای حمله به ایران تحریک می‌کرد

به گزارش نیویورکر، پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، بنیامین نتانیاهو او را برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران تحت فشار قرار می‌داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورکر روز پنجشنبه گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ شکست خورد، سعی کرد تا ترامپ را به انجام حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران تحریک کند.

به گفته سوزان بی گلاسر از نیویورکر، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره به ترامپ هشدار داد: اگر این کار را انجام دهید، وارد یک جنگ لعنتی خواهی شد.

این اتفاق ماه‌ها پس از شکست ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ روی داد. زمانی که او سعی می‌کرد برای به قدرت رسیدن هر کاری انجام دهد.

میلی معتقد است که ترامپ تمایلی به شروع جنگ با ایران نداشت، اما از حمله موشکی در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز ایران، حمایت می‌کرد.

گفته می‌شود غیر از نتانیاهو، مایک پمپئو و مایک پنس، معاون وقت رئیس‌جمهور نیز برای اقدام نظامی علیه ایران به ترامپ فشار می‌آوردند.

حلقه اطرافیان دونالد ترامپ کسانی بودند که دیدگاهی جنگ‌طلبانه در رابطه با ایران داشتند و در کنار آن‌ها، بنیامین نتانیاهو دولت وقت را برای آغاز حمله به ایران در فرصت باقی‌مانده تشویق می‌کرد.

نتانیاهو و ترامپ درحالی که در منصب خود بودند روابط دیرینه‌ای با یکدیگر داشتند و اغلب درمورد مسائل پیرامون ایران هم‌نظر بودند.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ستاد آمریکا ادعا می‌کند که او مانع حمله نظامی آمریکا به ایران شده است. هنگامی که ترامپ از مشاوران خود درمورد گزارش‌های اخیر درمورد فعالیت هسته‌ای ایران پرسید، میلی به او پاسخ داد که باتوجه به هزینه‌ها و عواقب آن، حمله نظامی به ایران امکان‌پذیر نیست؛ و بنابراین او از ایده حمله نظامی صرف نظر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۴۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
خاک بر اون سر نجست بکنن تو اگه زبون داری خودت حمله کن چرا رفتی به این احمق ها التماس میکنی؟؟؟
آخرین اخبار