کمبود آب هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در گلستان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت : استان با کمبود هزار و 500 لیتر بر ثانیه آب شرب مواجه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هرمزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: همه منابع آبی استان متکی به ۶۰۰ حلقه آب شرب است که در کنار ۳۵ هزار حلقه چاه آب در بخش کشاورزی از آن استفاده می‌شود.

او گفت: با روشن شدن چاه‌های آب کشاورزی، سطح سفره‌های آب زیرزمینی به شدت کاهش پیدا می‌کند و به صورت طبیعی ما در تامین آب شرب در استان با مشکل مواجه خواهیم شد.

او ادامه داد: استان با کمبود هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب مواجه و نیاز آبی شهر گرگان در حال حاضر هزار ۷۵۰ لیتر بر ثانیه است و با توجه به میزان آب استحصالی ۴۷۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب وجود دارد.

هرمزی افزود: طبق بررسی به عمل آمده از مشترکین شهری و روستایی، ۴۷ درصد مشترکین در استان بالای الگوی مصرف یعنی ۱۵ مترمکعب در ماه آب که ۶۷ درصد آب تولیدی را مصرف می‌کنند.

او گفت: ۳۸ درصد از مشترکین در جایگاه مشترکین پر مصرف، قرار دارند یعنی بین ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب مصرف دارند.

هرمزی گفت: ۹ درصد از آنان جزو مشترکین بد مصرف محسوب شده، یعنی بیشتر از ۳۰ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند که امیدواریم با مدیریت صحیح مصرف ما را در امر خدمات رسانی مطلوب‌تر یاری کنند.

او گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با کمبود آب ناشی از قطعی برق در سراسر استان به کارگیری شده است.

هرمزی گفت: اقدامات فوری و اضطراری برای تامین آب شرب شهرستان گرگان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۸۰ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب شرب مرکز استان اضافه شده است.

او از مشترکین خواست: با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی آب ما را در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.