برگزاری آیین بهره برداری از کوشک باغ هنر در محل اراضی عباس آباد تهران

آیین بهره برداری از کوشک باغ هنر شامگاه امشب با حضور وزیر فرهنگ و شهردار تهران در محل اراضی عباس آباد تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین بهره برداری از کوشک باغ هنر شامگاه امشب با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ،هنر و ارشاد اسلامی،پیروز حناچی شهردار تهران و اصحاب رسانه در محل اراضی عباس آباد تهران برگزار شد.

 صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران یک ویژگی‌های تاریخی و خاصی داشته که در یک چهارراه تاریخی و جغرافیایی قرارگرفته و این شاخصه به این سرزمین، ترکیب و ساختی میان سیالیت و ثبات بخشیده است. شاید این ویژگی ترکیبی که ما در روح هنر ایران داریم دریچه‌ای به جهان است و ترکیب این روح و دریچه همچنان فعال و ناظر بر تحولات جهانی، هنر ایرانی را وحدتی در عین کثرت ساخته است.

وی بیان کرد: هنر ایرانی در چنین موقعیتی و در یک چهار راه تاریخی و جغرافیایی، در کنار اینکه یک روح فعال و پر تپشی داشته تا این کثرت را به داخل آن روح واحد ببرد و با یک بازدم به پدیده‌ای جدید و هنری تبدیل کند، اتفاقی که طی تاریخ چند هزار ساله ایران شاهد آن هستیم.

صالحی گفت: به نظر می‌آید این ویژگی تاریخی و جغرافیایی به ایران کمک کرده است که هنری متفاوت داشته باشد و امروز نیز این موضوع را در کوشک باغ هنر تهران مشاهده کردیم. هم در معماری و هم در آنچه که فضای باز از محصولات هنری قابل مشاهده بود، شاید در برخی از صنایع ظریفه هنوز انتقاداتی داشته باشیم، اما در مجموع این فضای معماری ایرانی که می‌آید و روح ایرانی را به فضای جدید نزدیک می‌کند، محسوس است.

حناچی، نیز در ادامه افزود:  مفاهیمی که استاد پیرنیا درباره اصول معماری ایرانی اسلامی اشاره کرده در دوره حاضر توسعه و بسط پیدا کرده است. در هر صورت، اما معماری سنتی ما بر پایه اساس و اصولی که به آن افتخار می‌کنیم شکل پیدا کرده و در صنایع و هنر‌های ظریفه نیز این مفاهیم نهفته است. حداقل تاثیر به وجود آمدن چنین عمارت‌هایی این است که امکان آموزش و تسری آن را به نسل‌های بعد فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود که این مجموعه تبدیل به مرکز آموزشی برای استمرار هنر‌های ظریفه ایران شود،یادآور شد: اگر بنا‌ها و آثار گذشته را عیناً تکرار کنیم، به طور یقین درجا زدیم و پیشرفتی نکردیم، اما اگر مفاهیم غنی گذشته رابه دوره امروز و نسل بعد منتقل کنیم، مسیر اصلی و درست را طی کردیم و تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار