نقاشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصولگرایان نمی‌گذارند اصلاح‌طلبان در کابینه رئیسی حضور یابند

فعال سیاسی اصولگرا درباره مفهوم کابینه فراجناحی در دولت سیزدهم توضیحاتی ارائه داد.

حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دولت فراجناحی سیزدهم بیان کرد: من از اساس با این موضوع که فردی ادعای تشکیل دولت فراجناحی و مستقل بودن بدهد مخالف هستم؛ زیرا معتقدم که این عبارات بیش از هرچیز مردم فریبانه است.

او ادامه داد: در عالم سیاست، ما فردی مستقل و فراجناحی نداریم، بلکه عملا سیاست به معنای رقابت سازمان های سیاسی و بلوک‌های ائتلافی است که در برابر یکدیگر قد علم کرده و برنامه و چشم اندازهای خود را به مردم ارائه می‌کنند تا مردم هم براساس آن به نامزدهای خود رای دهند. البته در سیستم‌های دموکراتیک رای دادن یک فرآیند آزاد و منصفانه و رقابتی را طی می‌کند به این معنا که همه امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی برای همه اعضا یکسان است.

نقاشی افزود: بعد از انتخابات هم طبعا مردم، رسانه ها، احزاب و نهادهای مدنی جریان مقابل تا چهارسال آینده دولت بعد به نقد و نظر خود ادامه می‌دهند؛ بنابراین اساس واژه فراجناحی ربطی به مفاهیمی همچون جمهوریت و مفاهیم مدرن این چنینی ندارد.

فعال سیاسی تشریح کرد: در یک جامعه  سیاسی که جمهوری خطاب می شود واژگان مستقل و فراجناحی معنا نداشته و از همین رو نیز توقعی از آقای رئیسی نمی‌رود که بخواهد مفهوم فراجناحی را پیاده کند و از تمام شخصیت های جریان های مختلف در درون کابینه خود استفاده کند و سیاست هایی را که وعده داده را اجرا کند؛ بلکه باید بتواند با افرادی که به این برنامه ها باور دارند کار کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درپایان خاطرنشان کرد: معتقدم که در نهایت نه خود آقای رئیسی به این وعده عمل خواهد کرد و نه تیم همراه او این اجازه را می دهند که از نیروهای رقیب یا اصلاح طلبان فردی در کابینه او قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اینها همه اش فریب افکار عمومی است احمد نژاد هم می گفت من وابسته به جناحی نیستم کابینه اش را ببیند همه اش اصولگرای نتعصب و تند رو و هیچ اصلاح طلبی نباید در این کابینه و یا پست دیگری باشد و اگر هم پیشنهادی دادند نباید قبول کنند اقای رئیسی نه خودش از دکتر روحانی قوتر است و نه کابینه اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نباید اصلاح طلبان را وارد کابینه کرد همینطور شغل های دولتی ایران را ویران میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
براچی نظرات ما رو ثبت نمی کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
نیست کارنامه خودشون تو دولت نهم و دهم طلایی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خصوصی سازی را همین اصلاح طلبان در کشور به راه انداختند و کشور بدون پشتوانه و با سرمایه داری و بدون نظارت اداره شد . و به ورشکستگی تمام کارخانه ها انجامید.
آخرین اخبار